Юбър (Uber) съобщи днес, че ще съкрати 400 души в маркетинговия си отдел, което е една трета от персонала, който работи там, за да понижи разходите, предаде Франс прес.

Това бе обявено във фирмен документ, с копие от който разполага АФП, от главния изпълнителен директор Дара Хосровшахи и маркетинг директорката Джил Хейзълбейкър.

Вестник "Ню йорк таймс" беше първата медия, която съобщи за тези съкращения.

В края на март Юбър съобщи, че за компанията работят 24 494 души по света, от които малко над 1200 души са в маркетинга.

"Не правим тези промени, защото маркетингът вече не е важен за Юбър", пише Хосровшахи. "Точно обратното: ние сме напът да извършим тези промени, тъй като е по-важно от всякога да представим на света една силна, динамична и хомогенна визия", добавя той.

Тази мярка за съкращаване на разходи идва в момента, в който услугата за резервация на автомобили с шофьор е под натиска на финансовите пазари след неуспешен опит за излизане на борсата през май.

Компанията дебютира на Уолстрийт при цена от 45 долара за акция, а при закриването на търговията вчера цената бе 43, 88 долара.

През първото тримесечие Юбър е отчел чиста загуба от един милиард долара.

Компанията трябва да представи резултатите си за второто тримесечие през следващата седмица. Пазарите не са много оптимистично настроени с оглед на разходите за маркетинг и промоции, направени от Юбър - подобно на конкурента си Лифт (Lyft) - за да привлекат потребителите в САЩ.

Освен в превоз на пътници, организиран с онлайн приложение, Юбър инвестира в електрически велосипеди, доставки на храна вкъщи и автономни автомобили