Япония заделя общо 1,78 милиарда йени (16 милиона долара) от бюджета си, за да рекламира традиционното саке и други японски алкохолни напитки в чужбина, както и при домакинството на летните олимпийски и параолимпийски игри тази година, предаде агенция Киодо.

От тази обща сума 1,31 милиарда йени са включени в бюджета за финансовата 2020 година, започваща през април, а останалата част - в допълнителния бюджет за текущата финансова година до края на март.

Общата сума е седем пъти по-голяма от предвидената в първоначалния бюджет за 2019 година.

Като част от тази кампания през юли правителството ще създаде служба към националната данъчна агенция, която да помага на компаниите, изнасящи саке, местни вина и бира, посочи данъчен служител.

По време на летните олимпийски и параолимпийски игри в Япония ще има павилиони, в които чуждестранните посетители ще могат да опитат саке. Такива павилиони ще има на летищата и в медийния център на събитието.

Освен това ще се организират туристически обиколки в заводи за саке.

През 2018 година Япония е изнесла 25 747 килолитра саке или с 9,6 процента повече спрямо година по-рано, като постига рекордно равнище за девета поредна година, според правителствените данни.

В парично изражение износът на саке възлиза на 22,2 милиарда йени. САЩ заемат първото място по импорт на традиционната японска напитка, като са внесли саке за 6,3 милиарда йени, следвани от Хонконг, Китай и Южна Корея.