Британската група HSBC е най-скъпият финансов бранд за тази година. Стойността му се оценява на 27,597 млрд. долара. Втори и трети са щатските Wells Fargo и Bank of America с 23,229 млрд. и 22,910 млрд. долара съответно.
Това сочи класацията на изданието The Banker за 2012 година.
Водещите банки обаче понижават стойността си спрямо 2011 г.
Тогава марката HSBC е струвала 27,632 млрд. долара, Wells Fargo – 28,944 млрд., а Bank of America – 34,076 млрд. долара.
В общото класиране под номер четири е испанската Santander, оценена на 19,969 млрд. долара при 26,150 млрд. през 2011 г.
Стойността й е близка до тази през 2010 г. Останалите позиции в Топ 10 са основно за щатски финансови групи – Chase (под номер пет с цена 18,964 млрд.), Citi (6-а, 18,639 млрд.) и American Express (18,231 млрд.). Именно American Express e поскъпнал най-много за година - с цели 2,701 млрд. долара. Първите пет финансови бранда не са променили позициите си спрямо година по-рано, но според експертите цените на марките във финансовия сектор като цяло се понижават за втора поредна година, а много от тях се радват и на позитиви, и на негативи от това, че се асоциират с държавата, в която произхождат.
Френската BNP Paribas се изкачва с четири места и вече е под номер 8 с цена 16,809 млрд. долара. Бразилската Bradesco (15,697 млрд.) пък потъва с три позиции, но се задържа в десетката. Последна сред първенците, както и през 2011 г., е китайската финансова група China Construction Bank, оценена 15,464 млрд. долара.
Най-много от добрия имидж на страната си са спечелили канадските банки. Именно канадската TD е поскъпнала с цели 1,895 млрд. долара и се изкачва от 31-во място на 21-во със стойност от 8,499 млрд. долара. На 30-ата позиция е друг канадски трезор - Royal Bank of Canada (RBC), за 8,647 млрд. долара при 7,069 млрд. през миналата година.
Според The Banker цената на банковите марки е в най-голяма зависимост от финансовата криза и като цяло репутацията на трезорите е силно уязвима все още. Най-много за година са загубили марките Bank of America – обезценила се е с 11,166 млрд. долара, испанската Santander – олекнала с 6,181 млрд. долара, и Wells Fargo – с 5,715 млрд. За HSBC ситуацията е различна, тъй като марката се асоциира повече с Азия, тъй като абревиатурата й означава Hongkong Shanghai Banking Corporation, въпреки че идва от Великобритания. Затова и HSBC се приема много повече като международен финансов холдинг и затова имиджа на Острова не й влияе на корпоративната репутация.
Експертите от компанията, направила списъка - Brand Finance, уточняват, че са подреждали марки, а не просто имена на банки.
В случаите, когато една група притежава повече от един банков бранд, всеки се оценява отделно, като се взимат финансовите му параметри. Например NatWest е подреден отделно от RBS, а JPMorgan и Chase са оценени отделно, защото изпълняват функциите си под различни марки, които си имат цена. В случая на Bank of America и Merrill Lynch няма разделение, тъй като те не са отделени като звена и съответно не изпълняват отделно функции. Същото важи за BNP Paribas и Fortis.