Около 2500 работни места в сектора за търговия на дребно във Великобритания остават застрашени, макар днес да бе обявено, че онлайн компанията за мода Буху (Boohoo) е купила една от най-старите в страната вериги универсални магазини Дебенамс (Debenhams), а конкурентната АСОС (ASOS) да потвърди, че иска да поеме части от Аркадия (Arcadia Group), предаде Асошиейтед прес.

Тези събития отразяват огромните промени на британската търговска сцена по време на коронавирусната пандемия. Тъй като магазините за стоки, които не са от първа необходимост, отново са затворени, много търговски обекти, големи и малки, са застрашени да бъдат закрити завинаги, отбелязва АП.

С придобиването на марката и уебсайта Дебенамс от Буху за 55 милиона лири (75 милиона долара) традиционни физически магазини ще се превърнат в изцяло онлайн дейност.

Името "Дебенамс" ще се запази, но 118-те магазина ще бъдат закрити, защото Буху не намира стойност в тях, при положение че толкова голяма част от пазаруването вече става по електронен път. Тенденцията бе ускорена допълнително от ограниченията, свързани с коронавируса.

За Дебенамс, чиято история датира от 1778 година, работят 12 000 души. Повечето от тези позиции обаче ще изчезнат заедно с физическите магазини. След години на затруднения Дебенамс обяви през декември, че е пред фалит, ако не си намери купувач.

Отделно АСОС потвърди, че води ексклузивни преговори да купи част от марките на Аркадия - Топшоп (Topshop), Топ ман (Top Man), Мис Селфридж (Miss Selfridge) и фитнесите Ейч Ай Ай Ти (HIIT). Само че сделката не е сигурна, предупреди АСОС.

Дори да има сделка е малко вероятно да бъдат спасени магазините на Аркадия, която има 13 000 служители и 444 търговски обекта в Обединеното кралство и също изпадна в несъстоятелност през декември, допълва АП.