Контролирането на климатичните промени и икономическият растеж не трябва да бъдат противопоставяни едно на друго, когато пандемията от коронавируса приключи, заяви в интервю за ДПА шефът на БМВ Оливер Ципсе.

Ударението трябва да бъде поставено върху технологичните нововъведения, защото те действат като "мярка за стимулиране на икономиката, могат да дадат тласък на икономиката и в същото време да подтикнат клиентите по-бързо да минат към щадящи климата технологии", каза той.

Така можем да съчетаем възстановяването на икономиката с ефективно опазване на климата вместо да противопоставяме двете неща едно на друго, заяви Ципсе.

Германската автомобилна промишленост, която по принцип е доста хвалена по света, но напоследък зорко бива наблюдавана заради скандала с манипулирането на вредните емисии, отчиташе категоричен спад на продажбите на коли още преди пандемията да затвори заводите из цяла Европа.

Броят на новите заразявания с Ковид-19 в Германия се стабилизира и сега в страната се обсъжда как да големите компании като БМВ отново да се вдигнат на крака и да заработят.

Анализатори предвиждат, че Германия може да изпадне в рецесия с по-голямо свиване на брутния вътрешен продукт от минус 5,7-те процента, регистрирани при финансовата криза преди десетилетие.

Маркус Зьодер, регионалният премиер на Бавария, където се намира и централата на БМВ, предложи да бъдат предоставени стимули за купувачите на нови коли като част от план за стимулиране на търсенето и за повече щадящи климата автомобили на пътя.