Германският автомобилопроизводител Даймлер (Daimler AG), чиято е луксозната марка Мерцедес-Бенц (Mercedes-Benz), е само на малка печалба за първото тримесечие на 2020 година заради затварянето на заводи и преминаването в режим на пестене на ликвидност и управление на разходите в кризата с коронавируса, предаде Асошиейтед прес.

Главният изпълнителен директор Ола Калениус заяви днес, че в момента щутгартската компания организира постепенното възобновяване на производството, но и ще продължи с инвестициите в електромобили и дигитализация, които са част от бъдещето на Даймлер.

Калениус подчерта, че ориентирането към нови технологии не подлежи на уговорки въпреки сериозните смущения, предизвикани от вирусната епидемия.

Чистата печалба на Даймлер е едва 168 милиона евро за първите три месеца на годината спрямо цели 2,1 милиарда евро година по-рано. Приходите са намалели до 37,2 милиарда евро в сравнение с 39,7 милиарда евро за първото тримесечие на 2019 година. /БТА-ИКОНОМИКА ЕКСПРЕС/ Цветомира Маринова