Според посланик Уорлик, откриването на обекта е пример, че все повече български предприемачи развиват нови начинания в страната, предаде БТА. Откритата днес пицария е част от американска франчайзингова верига. Заведението се намира на ул. „Ген. Ст. Тошев” № 8 в София.
Намерението на собствениците й, които са завършили обучението си в САЩ, е скоро да бъдат открити около 20 обекта от веригата и да обслужват цялата страна.

Веригата Domino's Pizza е специализирана основно в доставките за дома и офиса и е собственост на инвестиционния фонд "Бейн кепитъл" (Bain Capital). Менюто включва пица, сандвичи и паста, а различното в него са сладките пици.

"Ще гарантираме изключително кратко време на доставките, страхотно обслужване и високо качество на храната", обеща през миналата есен представителят на марката за България Никола Николов пред "Дневник.

Domino's Pizza ще се развива в България на франчайзинг, каквато е практиката на част от обектите в САЩ и за всички извън този пазар. Николов е взел правата за бранда от представителя на марката за Гърция и Кипър компанията Anatron Food Services след шест месеца преговори. Той ще е и собственикът на ресторантите.

Менюто на обектите в България ще е съобразено с изискванията на Domino's Pizza International. "Например кашкавалът се докарва от Англия и е нискомаслен. За пицата се използват различни видове тесто – италианско, американско, както и бисквитена плънка", обясни Николов.

Създадената през 1960 г. в САЩ верига в момента има над 9 хил. обекта в над 60 страни по света. През лятото марката навлезе и на румънския пазар, като първият ресторант беше открит в Букурещ, а правата се държат от компания за дистрибуция на автомобили. Последните отчети за финансовите резултати на Domino's Pizza показват, че продажбите й се увеличават с около 14% през второто тримесечие на 2010 г. при отрицателен резултат за същия период на миналата година.

Това е поредната американска верига за бързо хранене, която навлиза в България. Тя ще е пряк конкурент на друга американска марка Pizza Hut, но и на останалите пицарии, повечето от които също се борят за конкурентния пазар за доставка по дома и офиса.

Пазарът на продукти за бързо хранене е привлекателен, тъй като въпреки кризата и свиването на потреблението продължава да расте. По данни на агенцията за пазарни проучвания "Евромонитор интернешънъл" (Euromonitor International) пазарът през 2009 г. се оценява на близо 268 млн. лв., като се е увеличил с около 8% в сравнение с 2008 г. Очаква се нарастването му да продължи, но с по-забавени темпове.