Това обяви в МС днес премиерът Борисов на обща пресконференция с президента на Асоциацията на германските индустриално-търговски камари Ханс Хайнрих Дрифтман.

Още в края на миналата година министър Ивайло Московски имаше идея да предложи на Сименс да закупят БДЖ Товарни превози срещу дълга за мотрисите, но от немската компания тогава отказаха. Последва процедура за приватизация на товарното дружество, но на търга се яви един единствен потенциален купувач, което накара министърът да прекрати процедурата. Министър Ивайло Московски обяви, че критериите за продажбата на БДЖ "Товарни превози" ще бъдат свалени едно ниво надолу, за да могат да дойдат инвеститори. БДЖ не е перлата в българската икономика, каза Московски днес пред БНТ. Дружеството за товарни превози е на загуба, допълни той. Експерти прогнозират, че предприятието ще бъде продадено за под 100 млн. лв.

България дължи близо 300 милиона лева на Германия по тази сделка и този дълг ни тежи като воденичен камък. Това е уникална по своята глупост сделка, каза Бойко Борисов.

Намалихме цената на "зелената енергия" и германската компания Бош се присъедини към нашата енергийна система на цена 180 лева за мегаватчас, а не за 485 лева. Българските граждани са ми по-мили и тези милиони евро, които щеше да вземе германската фирма щяха да излязат от джоба на българите, каза Борисов.