„МЕТРО“ навърши 20 години: а вие спомняте ли си първия магазин?
„МЕТРО България“ отбеляза 20-годишнина с музика и първокласна кулинария
На мащабно събитие с над 1000 гости "МЕТРО България" отбеляза 20-годишния си юбилей от стъпването на родния пазар. Точно на 18 март 1999-а първите два магазина на "МЕТРО" отварят едновременно врати в Пловдив и София, с което поставят началото на модерната търговия в България.
Компанията, която за втора поредна година получава признанието "Топ работодател на България", събра партньори, клиенти, доставчици, приятели и представители на медиите в Зала 3 на НДК.
Сред специалните гости на юбилея бяха германският посланик Херберт Салбер и министърът на туризма Николина Ангелкова, а водещ на събитието беше дългогодишният журналист от БНТ Бойко Василев.
За настроението на гостите се погрижиха DJ Иван Шопов с триото "Авигея", които пяха под уникалната импровизация на кавал на Теодоси Спасов. Залата изтръпна и под вечния звук на родопските "100 каба гайди". След официалната част последва концерт на най-големите звезди на българския рок, обединени в супергрупата "Фондацията".
През цялото време на гостите беше поднасяна отбрана храна, приготвена от изключителния асортимент на "МЕТРО" от месо, млечни продукти, риба и морски дарове, екзотични плодове, суши и сладкарски изделия.
Богатото и разнообразно меню беше създадено от най-популярните български шеф готвачи от Българска асоциация на професионалните готвачи - основен партньор на "МЕТРО".
Отделно от понасяните изкушения, гостите имаха възможност да опитат и други кулинарни предложения, обособени в 8 различни зони на залата. Широкият винен асортимент също бе представен в специална зона. В магазините на веригата се предлагат над 1100 български и чуждестранни червени и бели вина. Сомелиерите на магазините демонстрираха собствените марки на веригата, заедно с подбрани марки бира от ексклузивните артикули, предлагани в бирения отдел на "МЕТРО София".
По време на тържеството върху няколко екрана с голям размер бяха прожектирани видео материали, които представяха историята на "МЕТРО" на родния пазар. Подчертани бяха успехите по съхраняването и предлагането на автентични родни земеделски продукти по програмата "Отгледано с грижа в България".
По време на официалната част кратки приветствия отправиха посланикът на Федерална Република Германия Херберт Салбер и министърът на туризма Николина Ангелкова.
Посланик Салбер подчерта приноса на "МЕТРО" за успешната интеграция на бизнеса към Европа и европейските пазари. Министър Ангелкова изтъкна пионерската роля на компанията в България и благодари за работата й в подкрепа на българския туризъм.
Главният изпълнителен директор на "МЕТРО България" Атила Йенисен направи специално обръщение към всички гости, приятели и партньори, като не пропусна да поздрави и около 180-те служители на компанията, които работят в нея още от първите дни преди 20 години.
"Нашият бизнес се гради на доверие и създаване на общност, в която всеки един намира необходимата подкрепа, за да успее. Ние знаем колко е трудно да управляваш ресторант, хотел или магазин. Ние знаем, че вашият бизнес е вашият живот", каза Йенисен и благодари за непрестанното доверие, което компанията получава от партньори и доставчици. "Вие очаквате същата отдаденост и от своите бизнес партньори. Ето защо ние сме готови да ви подкрепим по пътя към вашия успех, защото вашият успех е нашият бизнес!"
Официалните лица разрязаха огромна торта, изработена под формата на синьо-жълтото лого на "МЕТРО". Сладкото изкушение беше подготвено от сладкарите на кулинарната академия "Пастри".
Две изложби, разположени във фоайето пред зала 3 на НДК, съпътстваха събитието.
"Ретро МЕТРО" показа първите страници на вестниците, отразили откриването на магазините на компанията в Пловдив, София и Русе преди 20 години. Втората изложба съдържаше снимките на 20 български топ-готвачи, развиващи съвременната кулинария у нас. Техните портрети са направени от работещия във Великобритания български фотограф Илиян Илиев.
На излизане от залата всички гости получиха за спомен и прекрасна книга с фотографиите на Илиев, посветена на българската съвременна кухня. Луксозното издание, специално спонсорирано от "МЕТРО", впечатлява с уникални рецепти на гурме и фюжън кухня с национални елементи.
След големия концерт на музикантите от "Фондацията", празникът продължи с парти на служителите на "МЕТРО България". Най-верните служители на компанията, започнали работа още преди 20 години, получиха специални награди. Бяха раздадени и награди от томбола, проведена сред служителите на "МЕТРО" от цялата страна.
Към момента "МЕТРО България" е най-големият търговец на едро в страната и работодател на около 2300 души. Компанията има 11 магазина, както и голяма FSD платформа за доставки на хранителни продукти за София и Боровец. "МЕТРО" работи с около 400 000 бизнес клиенти - основно ресторантьори и хотелиери, малки търговци и фирми. Асортиментът в магазините е от повече от 40 000 хранителни и нехранителни продукти от България и света с гарантирана проследимост, високо качество и на конкурентни цени. Инвестициите на компанията в България досега надхвърлят 400 милиона лева.
НАЙ
"Главболгарстрой" е избран за строителството по проекта за разширение на производството на катодна мед на "Аурубис"
Как изглежда изкуственият интелект в очите на студентите
Green Transition 4.0: Пътят към устойчиво и справедливо бъдеще
Събирачи на трюфели и гъби у нас се обявиха против промени в данъчен закон
Green Transition 4.0: Пътят към устойчиво и справедливо бъдеще
Радан Кънев предупреди, че може да връщаме пари по ПВУ заради отложената енергийна либерализация
Бюджетната комисия прие на първо четене забраната за реклама на хазарт
Парламентът улесни наемането на граждани от трети страни за сезонна работа у нас