На мащабно събитие с над 1000 гости "МЕТРО България" отбеляза 20-годишния си юбилей от стъпването на родния пазар. Точно на 18 март 1999-а първите два магазина на "МЕТРО" отварят едновременно врати в Пловдив и София, с което поставят началото на модерната търговия в България.

Компанията, която за втора поредна година получава признанието "Топ работодател на България", събра партньори, клиенти, доставчици, приятели и представители на медиите в Зала 3 на НДК.

Сред специалните гости на юбилея бяха германският посланик Херберт Салбер и министърът на туризма Николина Ангелкова, а водещ на събитието беше дългогодишният журналист от БНТ Бойко Василев.

За настроението на гостите се погрижиха DJ Иван Шопов с триото "Авигея", които пяха под уникалната импровизация на кавал на Теодоси Спасов. Залата изтръпна и под вечния звук на родопските "100 каба гайди". След официалната част последва концерт на най-големите звезди на българския рок, обединени в супергрупата "Фондацията".

През цялото време на гостите беше поднасяна отбрана храна, приготвена от изключителния асортимент на "МЕТРО" от месо, млечни продукти, риба и морски дарове, екзотични плодове, суши и сладкарски изделия.

Богатото и разнообразно меню беше създадено от най-популярните български шеф готвачи от Българска асоциация на професионалните готвачи - основен партньор на "МЕТРО".

Отделно от понасяните изкушения, гостите имаха възможност да опитат и други кулинарни предложения, обособени в 8 различни зони на залата. Широкият винен асортимент също бе представен в специална зона. В магазините на веригата се предлагат над 1100 български и чуждестранни червени и бели вина. Сомелиерите на магазините демонстрираха собствените марки на веригата, заедно с подбрани марки бира от ексклузивните артикули, предлагани в бирения отдел на "МЕТРО София".

По време на тържеството върху няколко екрана с голям размер бяха прожектирани видео материали, които представяха историята на "МЕТРО" на родния пазар. Подчертани бяха успехите по съхраняването и предлагането на автентични родни земеделски продукти по програмата "Отгледано с грижа в България".

По време на официалната част кратки приветствия отправиха посланикът на Федерална Република Германия Херберт Салбер и министърът на туризма Николина Ангелкова.

Посланик Салбер подчерта приноса на "МЕТРО" за успешната интеграция на бизнеса към Европа и европейските пазари. Министър Ангелкова изтъкна пионерската роля на компанията в България и благодари за работата й в подкрепа на българския туризъм.

Главният изпълнителен директор на "МЕТРО България" Атила Йенисен направи специално обръщение към всички гости, приятели и партньори, като не пропусна да поздрави и около 180-те служители на компанията, които работят в нея още от първите дни преди 20 години.

"Нашият бизнес се гради на доверие и създаване на общност, в която всеки един намира необходимата подкрепа, за да успее. Ние знаем колко е трудно да управляваш ресторант, хотел или магазин. Ние знаем, че вашият бизнес е вашият живот", каза Йенисен и благодари за непрестанното доверие, което компанията получава от партньори и доставчици. "Вие очаквате същата отдаденост и от своите бизнес партньори. Ето защо ние сме готови да ви подкрепим по пътя към вашия успех, защото вашият успех е нашият бизнес!"

Официалните лица разрязаха огромна торта, изработена под формата на синьо-жълтото лого на "МЕТРО". Сладкото изкушение беше подготвено от сладкарите на кулинарната академия "Пастри".

Две изложби, разположени във фоайето пред зала 3 на НДК, съпътстваха събитието.

"Ретро МЕТРО" показа първите страници на вестниците, отразили откриването на магазините на компанията в Пловдив, София и Русе преди 20 години. Втората изложба съдържаше снимките на 20 български топ-готвачи, развиващи съвременната кулинария у нас. Техните портрети са направени от работещия във Великобритания български фотограф Илиян Илиев.

На излизане от залата всички гости получиха за спомен и прекрасна книга с фотографиите на Илиев, посветена на българската съвременна кухня. Луксозното издание, специално спонсорирано от "МЕТРО", впечатлява с уникални рецепти на гурме и фюжън кухня с национални елементи.

След големия концерт на музикантите от "Фондацията", празникът продължи с парти на служителите на "МЕТРО България". Най-верните служители на компанията, започнали работа още преди 20 години, получиха специални награди. Бяха раздадени и награди от томбола, проведена сред служителите на "МЕТРО" от цялата страна.

Към момента "МЕТРО България" е най-големият търговец на едро в страната и работодател на около 2300 души. Компанията има 11 магазина, както и голяма FSD платформа за доставки на хранителни продукти за София и Боровец. "МЕТРО" работи с около 400 000 бизнес клиенти - основно ресторантьори и хотелиери, малки търговци и фирми. Асортиментът в магазините е от повече от 40 000 хранителни и нехранителни продукти от България и света с гарантирана проследимост, високо качество и на конкурентни цени. Инвестициите на компанията в България досега надхвърлят 400 милиона лева.