Швейцарският производител на часовници Суоч (Swatch) е намалил броя на служителите си в света с 6,5 процента през първото полугодие и е затворил завинаги 260 от магазините си, като отчете първата шестмесечна загуба в историята си на фона на пандемията от COVID-19, предават ДПА и БТА.

Корпорацията, която е сред най-големите играчи в часовникарския сектор, обяви днес нетна загуба от 308 млн. шв. франка (327 млн. долара) спрямо печалбата от 415 млн. шв. франка през месеците от януари до юни на миналата година.

Продажбите на марките от групата, включващи Омега (Omega), Лонжин (Longines) и Тисо (Tissot), са се сринали с 43,4 процента до 2,2 млрд. франка, съобщи Суоч.

Карантинните мерки, които страните по света наложиха срещу разпространението на коронавируса, през първата половина на годината, са довели до временно затварне на до 80 процента от магазините на компанията.

Затварянето, както и намаленото производство в Швейцария, са довели до оперативна загуба от 327 млн. франка.

Въпреки това Суоч отбелязва, че за цялата година ще постигне оперативна печалба.

През първото полугодие обаче 260 магазина бяха затворени завинаги, а около 2300 служители - съкратени.

На ключовия китайски пазар през май и юни продажбите са се увеличили с двуцифрени стойности, отчетено на годишна основа.