От Sanofi подкрепихме развитието на младите лекари в страната и Българския лекарски съюз
Лора Ивчева, Управляващ директор за България на френската биофармацевтична компания Sanofi и мениджър Търговски операции за региона на Централна и Югоизточна Европа
Каква роля играят големите фармацевтични компании за здравето на българските пациенти?
За нас в Sanofi цел е да помогнем на хората да живеят живота си в пълния му потенциал. Едновременно сме до тези, които страдат от редки заболявания, както и до пациентите с дългогодишни хронични болести. Постоянно инвестираме в разработването на иновативни терапии, които значително да подобрят качеството на живот на пациентите и да предложат решения в области, които имат висока нужда от поява на терапия. Едновременно с това сме партньор на всички, които работят за достъпа на българските пациенти до по-качествено здравеопазване. Вярваме, че в България има много качествени специалисти, като за тяхното развитие и мотивация да останат да се реализират тук, има отговорност не само държавата, но и бизнесът. Затова Sanofi подкрепи финансово Българския лекарски съюз за развитието на младите лекари в страната. За тази година сме най-големият дарител по тази програма. С помощтта и на останалите спонсори, 45 студенти по медицина ще получат едногодишна стипендия. Едновременно с това, през цялата година БЛС ще финансира участия в национални и международни научни форуми на специализанти, докторанти и млади лекари до 35 години.
В това ли се изразява вашата социално-отговорна политика?
Освен разработването на нови ефективни лечения, наш дълг в Sanofi е образоването на пациентите и подпомагането на професионалното развитие на лекарите. Затова ежегодно организираме информационни кампании за превенция, ранна диагностика и правилно лечение на редица заболявания.
През 2012 г. стартирахме кампанията "Открито за диабета", която продължаваме и до сега. Диабетът е новата световна пандемия. По данни на Международната диабетна федерация броят на хората с диабет в България на възраст между 20 и 79 години е над 450 000. Последните години работим с Ивет Лалова по тази кампания и с това партньорство вярвам, че караме повече българи да се замислят и грижат за своето здраве.
През 2018 г. започнахме друга мащабна информационна кампания "Открито за ваксините", с която акцентираме на сериозните здравни последствия от грипа и ефективната превенция чрез ваксинация. Ние сме първата компания, която осигури на българите достъпа до четиравалентна ваксина срещу грип за оптимална защита.
От тази година стартирахме и информационна кампания за навременното откриване на заболяванията на черния дроб. Това е органът, който не боли и не дава навременни сигнали при нередности - ето защо и висок дял от населението, попада в рискова група по отношение на късното диагностициране на заболявания на черния дроб. Оказва се например, че близо 60% от хората в България рядко или никога не са си правили ехографско изследване на черния дроб, а почти 50% никога не са предприемали специализирано кръвно изследване, което искаме да променим. Също има и някои митове, които е нужно да се преодолеят: като например, че ако консумираме качествен алкохол няма риск за черния ни дроб. Всеки трети българин погрешно смята, че колкото е по-качествен алкохолът, който приема, толкова по-малък е рискът от чернодробно заболяване. Докато се оказва, че редица вредни навици оказват негативно влияние на чения ни дроб.
Превенцията ли е най-добрата защита от тежките заболявания?
Превенцията, навременното диагностициране и правилното лечение са комбинацията за поддържане на доброто здраве. Никой пациент не трябва да подценява знаците, които му дава неговото тяло и също така да не игнорира ежегодните профилактични прегледи.
Имаме и редица продукти, които помагат за превенция и поддържане на качеството на живот на хората при съвременния му, не винаги здравословен ритъм. Да вземем например нарушенията в съня, нещо, което често приемаме за нормално.
През 2016 г. проведохме националният стрес тест ЛЕКА НОЩ, който показа, че 80% от българите не се наспиват добре. Недостатъчния сън отключва сърдечно-съдови проблеми, понякога и сериозни отклонения при метаболизма. Повдигнахме тази тема на Световния ден на съня, защото това е един от проблемите на съвременното общество, за който предлагаме решение. Горди сме, че наскоро българските потребители определиха Novanight за "Продукт на годината" в категорията "Хранителна добавка за сън" в тазгодишното издание на едноименната международна награда за иновации. Това е едни от продуктите, които пуснахме миналата година на пазара в България.
НАЙ
"Главболгарстрой" е избран за строителството по проекта за разширение на производството на катодна мед на "Аурубис"
Как изглежда изкуственият интелект в очите на студентите
Green Transition 4.0: Пътят към устойчиво и справедливо бъдеще
Събирачи на трюфели и гъби у нас се обявиха против промени в данъчен закон
Green Transition 4.0: Пътят към устойчиво и справедливо бъдеще
Радан Кънев предупреди, че може да връщаме пари по ПВУ заради отложената енергийна либерализация
Бюджетната комисия прие на първо четене забраната за реклама на хазарт
Парламентът улесни наемането на граждани от трети страни за сезонна работа у нас