"Боинг" (Boeing) продължава да е засегнат от влиянието на пандемията върху въздушния транспорт и загуби пари за шесто поредно тримесечие, но залага на растеж благодарение на подновяването на доставките на 737 МАКС (737 MAX) и ваксинирането срещу COVID-19, предаде Франс прес.

"Пандемията продължава да затруднява пазара на световно равнище, но очакваме 2021 година да е повратна точка за сектора ни с ускорените доставки на ваксини", коментира главният изпълнителен директор на групата Дейв Калън.

"Предоставените от правителството помощи, за да може секторът на въздушния транспорт да се задържи на повърхността въпреки спада в продажбите на самолетни билети, ще дадат плодовете си през идните месеци", прогнозира той.

"Боинг" отново е регистрирал през първото тримесечие чиста загуба от 537 милиона долара.

Самолетостроителят трябваше да поеме разходи от 318 милиона долара, свързани с президентския самолет Еър форс уан (Air Force One).

Групата трябваше да достави два самолета 747-8, модифицирани, за да отговорят на специфичните нужди на Белия дом, до края на 2024 година, но се наложи да смени един от подизпълнителите.

Проблемите със 737 МАКС, който бе спрян от летене за две години след двата смъртоносни инцидента, започват да избледняват.

След като получи зелена светлина от някои регулатори в края на 2020 година, "Боинг" можа да възобнови доставките на знаковия си самолет и оттогава е доставил над 85 летателни апарата.

Въпреки че не успя да достави толкова самолета 787, колкото искаше през първото тримесечие, "Боинг" е отчел малък напредък и очаква да възобнови положителния паричен поток през 2022 година, подчерта Калън.

Общо оборотът на компанията се понижил с 10% през първото тримесечие до 15,2 милиарда долара.

Акциите на "Боинг" поевтиняха в ранната търговия на Нюйоркската фондова борса.