Постиженията на учениците са на първо място отражение на възрастните и на семейството. Не променим ли отношението и нагласата на семействата и децата към училището, няма да имаме по-добри резултати. Така Дарин Маджаров, основател на платформата Уча.се, коментира данните от последното изследване PISA за функционалната грамотност на 15-годишните. Международният тест, който оценява четене с разбиране, математика и науки, класира страната ни сред последните места в Европейския съюз и предизвика бурни реакции от институции, бизнес, родители.

За да стане по-практично ориентирано образованието и в програмата да бъде по-добре застъпено развитието на житейски умения и компетенции, както иска бизнесът, е необходимо моделът да се преобърне, сподели гостът в студиото на подкаста "Какво могат парите". В момента на учителя в клас е оставена задачата да представи цялата теоретична основа, да предаде урока. Вместо това дигитални платформи, видео уроци и допълнителни ресурси могат да помогнат на децата предварително да се запознаят с тази начална информация, с представянето на основите, а преподавателят да бъде повече в ролята на ментор и в училище да има време за практични приложения, упражняване и затвърждаване на умения.

  • Какви са предизвикателствата пред българското образование и има ли рецепта за справяне с тях?
  • Как една онлайн образователна платформа помага за трансформацията на образователния процес и как ще изглежда училището на бъдещето?
  • Какъв е пътят на предприемача от вярата в една кауза до изграждането на успешен международен бизнес?

Гледайте и слушайте интервюто с Дарин Маджаров, основател на платформата Уча.се.