Инвестбанк е една от първите банки у нас, които въведоха технологията blink за моментални парични трансфери между банкови сметки. До началото на следващата година ще предложим на нашите потребители разширяване на тази услуга, като вече ще можем да правим преводи за секунди не само в България, но на практика към сметки във всяка точка на света. Това сподели Светослав Миланов, председател на Управителния съвет и изпълнителен директор на Инвестбанк, в студиото на бизнес подкаста "Какво могат парите".

Банковата институция тази година празнува 30-годишнина. Доверието е най-важният ни актив, обобщи гостът, правейки своята ретроспекция на тези три десетилетия история. И очерта ролята на новите технологии в бъдещото развитие на сектора. 

Дигитализацията и технологизирането на банковите услуги е отговор на нуждите на потребителите и на динамичното ни ежедневие. Всеки от нас иска услугата бързо, удобно, лесно - с един клик на телефона, каза гостът. Той обясни интересната динамика и взаимодействие между финтех индустрията и по-консервативния банков сектор като двигател на различни технологични промени в полза на потребителското изживяване. 

 Изкуственият интелект, роботизацията и новите технологии, поне засега, няма да изместят човешкия труд в банките, а по-скоро ще променят и пренасочат някои функции. Еднотипните и досадни операции могат лесно да бъдат обхванати от автоматизирани процеси, освобождавайки ресурс за по-стратегически важни аспекти от бизнеса на институцията, сподели още гостът. Той даде пример с предстоящ проект на Инвестбанк по въвеждането у нас на т.нар. умни банкомати.

Умните банкомати ще позволят на база събрана и анализирана информация за потребителското поведение да облекчим клиентите си от скучните еднообразни действия, които ежедневно се налага да извършваме, ползвайки ATM устройства, подчерта Светослав Миланов.

В момента за теглене на сума е необходимо да минем през около 12 екрана, в които избираме и потвърждаваме своето решение за теглене. Вместо това, банкоматът може да ни дава готови решения и да ни спести време и усилия.

В разговора г-н Миланов сподели и за един от последните проекти на Инвестбанк, свързан с разплащания за паркиране през банковото мобилно приложение. Системата blink parking автоматично локализира потребителя и определя в каква паркинг зона се намира, колко трябва да плати, с какво време разполага, каза той. Банката внедрява тази функционалност не само за София, но и за платеното паркиране в други големи градове, като има интерес и от страна на частни паркинги да бъдат интегрирани.

В интервюто вижте още:

  • Какви нови дигитални услуги да очакваме от Инвестбанк и как ще изглежда дигиталното банкиране на бъдещето
  • Каква е финансовата и дигитална култура на българина
  • Какво влагат банките, за да гарантират на киберсигурността в технологичната ера
  • Какво означава отвореното банкиране за потребителите