Софтуерният гигант Майкрософт, който се стреми да си възвърне позициите пред конкурентите си от Епъл и Гугъл, съобщи, че ще промени вътрешната си организация, за да стане по-интегрирана и по-ефективна. “Прегрупираме се зад нова единна стратегия като единна компания, а не сбор от стратегии в отделите“, съобщи генералният директор на компанията Стив Балмър в имейл до служителите, оповестен на сайта на Майкрософт. До този момент софтуерният гигант представляваше поредица от отдели, структурирани около различни продукти (операционната система Windows, офис пакета Microsoft Office, търсачката Бинг, конзолата за видео игри Xbox), всеки от които разполагаше с инженерен, маркетингов, финансов екип. Майкрософт иска да улесни още повече сътрудничеството и вече ще се организира около осем големи функции с единен финансов отдел, единен маркетингов отдел, единен отдел за научни изследвания и единен инженерен отдел. В последния компанията смята да прегрупира своите продукти в четири големи категории - операционните системи, приложенията, cloud и устройствата. Реорганизацията трябва да продължи в идните 12 месеца. Целта е да разработим “по-последователно послание“ към клиентите и създателите на приложения и предложения, основани на “семейства продукти“, заяви Балмър и призова “на линията продукти да се гледа по глобален начин, а не като поредица от островчета“. Той не предвижда съкращаване на работни места, като за момента обявените промени в персонала се ограничават само до преразпределението на функциите сред високопоставените ръководители на компанията.