Камионите с тегло над 12 тона скоро ще плащат такси и за някои първокласни четирилентови пътища в Германия, което в момента важи за автомагистралите, предаде Франс прес, позовавайки се на решение на долната камара на германския парламент, Бундестага. Това ще се отнася за четирилентовите национални пътища с пряка връзка към някоя автомагистрала и с дължина най-малко 4 километра, гласи проектозаконът, приет през февруари от горната камара на парламента (Бундесрата), където заседават представителите на федералните провинции.
Общо в Германия има 3800 километра четирилентови първокласни пътища и дори повече. Берлин очаква от новата такса всяка година да постъпват по 100 милиона евро. Тези постъпления ще се получават от министерството на транспорта и ще служат за поддръжка и подобряване на пътната инфраструктура.
През 2009 година пътните такси за тежкотоварните камиони донесоха на федералната държава 4,4 милиарда евро. Те бяха въведени за германските автомагистрали през 2005 година. Водачите на частни коли са освободени от тях, но вероятно това няма да продължи дълго, отбелязва АФП.
Министърът на вътрешните работи на Бавария Йоахим Харман заяви пред сп. "Фокус", че за да се реши проблемът с финансирането на пътищата в дългосрочен план, трябва да се помисли за такси и за частните автомобили. Херман предлага да се въведе годишна винетка от 100 евро, от което ще се получат допълнителни постъпления от 3 милиарда евро всяка година в държавната хазна. В замяна на това ще бъде намален данъкът за колите и дори след време може да бъде премахнат. Проектозаконът трябва да бъде гласуван още веднъж в Бундесрата, като правителството очаква новите пътни такси да влязат в сила в средата на 2011 година.