Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) представи днес доклад за Германия, приветствайки напредъка на реформите в страната, но призовавайки да се стимулира още повече икономическия растеж, предаде Франс прес, цитиран от БТА. "По отношение на структурните реформи Германия е положила големи усилия в сферата на пазара на труда и те дадоха резултати при последната рецесия", като "могат да послужат за пример за други страни", посочва организацията.
Според нея обаче Берлин трябва да положи повече усилия за засилване на потенциала за растеж, особено предвид бързото застаряване на населението". ОИСР отбелязва, че това явление в Германия вече е отнело 0,2 процента от растежа през 2011 година и че този процент ще достигне 0,9 през 2025 година.
Германия, като голям износител, би трябвало "да намали много големия излишък по текущите си сметки и така да допринесе за коригиране на световните неравновесия", изтъква организацията. За целта Берлин би могъл да подкрепя повече научната и развойната дейност, например чрез данъчни кредити.
Друг важна стъпка според ОИСР е насърчаването на пълната работна заетост при жените. Берлин трябва от една страна да коригира фискалната система, насърчаваща бащата в семейството да работи и да получава добро заплащане, а жената да се грижи за дома, както и да засили предлагането за гледане на деца.
Голяма част от доклада е посветена на политиката по отношение на околната среда на Германия, която постепенно ще се откаже от ядрената енергетика до 2022 година. ОИСР подчертава, че въпреки усилията си страната остава най-големия замърсител по емисии от парникови газове в Европа заради интензивното използване на газ и въглища при производството на електроенергия.
Организацията критикува някои вредни практики на Германия, която се представя за модел в екологията: например че през 2010 година е отпуснала 7,5 милиарда евро (0,3 процента от БВП) са субсидиране на изкопаеми енергийни източници и че насърчава чрез данъчната си система използването на служебни автомобили (30 процента от общия автомобилен парк), както и използването на кола като транспортно средство за отиване на работа.