Трите американски технологични гиганта - Apple, Microsft и компанията майка на Google - Alphabet - отчетоха общо спечелeни  56,7 милиарда долара през тримесечието от април до юни, подчертавайки безпрецедентното си влияние и пожънатия успех при промяната в начина ни на живот, отбелязва Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Тези компании може да изкарват парите си по различни начини, но резултатите им отново напомнят за властта, която придобиват, и защо правителствените регулатори се опасяват все повече да не би те са станали прекалено могъщи.

На фона на огромната печалба, която всяка от тях е натрупала, общата им пазарна стойност е достигнала 6,4 трилиона долара, което е двойно повече спрямо началото на пандемията от Ковид-19 преди 16 месеца.

Apple

Първият модел iPhone на Apple, свързан със много бързите безжични 5G мрежи, е продължил да осигурява голям растеж на тримесечните приходи и печалбата на компанията с най-голяма пазарна капитализация.

Печалбата и приходите на Apple са надминали очакванията на анализаторите заради двуцифрения растеж на продажбите на айФон спрямо година по-рано - за трето поредно тримесечие.

Компанията с централа в Купертино, щата Калифорния, е спечелила 21,7 милиарда долара или 1,30 долара на акция - почти двойно над печалбата през същия период на миналата година. Постъпленията са скочили с 36 процента до 81,4 милиарда долара.

По време на вчерашния си конферентен разговор с анализатори обаче главният изпълнителен директор Тим Кук се оплака, че постоянно настъпващият вариант Делта на коронавируса поставя съмнения как ще се развие остатъкът от годината.

iPhone 12, който бе пуснат през есента на миналата година, се очертава да е най-популярният модел през идните няколко години, основно заради това, че е първият, свързан с 5G мрежата, която все още се изгражда в света. Продажбите на айфони са били на стойност 40 милиарда долара през последното тримесечие, което е 50-процентов скок на годишна основа.

Едно от предизвикателствата, пред които ще се изправи Apple, е дали недостигът на компютърни чипове и други ключови компоненти ще го принудят да забави пускането на новия си iPhone, както се наложи миналата година.

Alphabet

Печалбата на Google значително се е подобрила спрямо същия период на миналата година, когато пандемията започна да орязва потребителските и рекламните разходи. Сега когато ваксинацията позволи на хората да скъсат оковите на пандемията и да харчат отново, голямото отложено търсене накара и рекламодателите да развържат кесии. Голяма част от тези средства са отишли при Google и компанията майка Alphabet.

Благодарение на търсачката си Alphabet е спечелила 18,53 милиарда долара или 27,26 долара на акция през тримесечието. Това е близо тройно увеличение спрямо миналогодишната печалба от 6,96 милиарда долара или 10,13 долара на акция. Приходите на Гугъл от реклама са нараснали с 69 процента до 50,44 милиарда долара благодарение на това, което главният изпълнителен директор Сундар Пичай нарече "надигащ се прилив" на онлайн активността сред потребителите и бизнеса.

Най-голям принос за повишените приходи има търговията на дребно, наред с туристическите и развлекателните реклами.

Microsft

Microsft обяви печалба от 16,5 милиарда долара за четвъртото си финансово тримесечие, което е с 47 процента повече спрямо същия период на миналата година. Чистата печалба от 2,17 долара на акация изпревари прогнозите на Уолстрийт. Производителят на софтуер надмина очакванията и с приходите в размер на 46,2 милиарда долара за тримесечието, приключило на 30 юни. Това е 21-процентово увеличение спрямо същия период на миналата година.

Продажбите на облачни услуги, при които Microsft се конкурира с Amazon и други, както и на офис пакета за обработка на документи и електронна поща, са изпреварили по растеж общите приходи.

Приходите на американската корпорация за цялата финансова 2020-2021 е нараснала с 18 процента до 168,1 милиарда долара.

Чистата печалба за изминалата финансова година, която за Microsft е завършила на 30 юни, също е нараснала - с 38 процента до 61,3 милиарда долара. Годишната оперативна печалба се е увеличила с 32 процента до 69,9 милиарда долара.

Резултатите ни показват, че когато отговаряме правилно на нуждите на клиентите на различни пазари, постигаме печеливш растеж, коментира главният изпълнителен директор Сатя Надела.