"Договорите с общи условия на фирмите за бързи кредити и телекомуникационните оператори не са минавали на предварително одобрение от Комисията за защита на потребителите, преди да бъдат прилагани от търговците в съответните сектори. Това означава, че повече от шест години контролният орган не е изпълнявал задълженията си по Закона за защита на потребителите, според който трябва да анализира предоставените от търговците или от секторния регулатор общи условия и да ги одобри едва след като прецени, че те не съдържат неравноправни клаузи". Това заявиха от Националната асоциация за защита на потребителите (НАЗП), предаде БТА.

За отсъствието на превантивен контрол, според НАЗП, признава самата КЗП в отговор на изпратено до нея от неправителствената организация заявление за достъп до обществена информация относно всички постъпили за одобрение общи условия и последващи изменения по тях на търговци на финансови услуги и телекоми, както и за дадените по тях от КЗП правни становища. Отговорът от ведомството с изтекъл преди повече от година състав на Комисията, гласи, че такава информация не може да бъде предоставена, тъй като "не е създадена от КЗП, не е обективирана върху материален носител и не се съдържа в документи и други материални носители на данни". От НАЗП прилагат към прессъобщението и отговора на КЗП.

В съответствие с действащата нормативна уредба общите условия трябва да минават през КЗП за одобрение, но, видно от нейния отговор, тя никога не е извършвала тази дейност в изпълнение на вменените и през 2014 г. функции за това, коментират от неправителствената организация.