Авиокомпанията "Юнайтед Еърлайнс" (United Airlines) обвини "Боинг" (Boeing) за това, че е трябвало да понесе удар върху приходите си за първото тримесечие на 2024 г. в размер от 200 милиона долара, съобщи Би Би Си (BBC).

Превозвачът беше принуден да спре флотилията си от самолети Boeing 737 MAX 9 за три седмици, след като панел на фюзелажа на същия модел самолет се взриви на 5 януари, малко след излитането при полет на друга авиокомпания - "Аляска Еърлайнс" (Alaska Airlines).

"Юнайтед" заяви, че инцидентът е довел до загуба преди данъци от $164 милиона за първото тримесечие. В противен случай авиокомпанията е "щяла да отчете печалба" за периода.

Загубата обаче беше по-малка от очакваното от Уолстрийт и акциите на "Юнайтед" се повишиха с повече от 5% след съобщението, отбеляза британското издание.

"Юнайтед" разполага със 79 самолета Boeing 737 MAX 9 във флота си, повече от своите конкуренти и отстъпва само на "Аляска Еърлайнс".

Двете авиокомпании бяха принудени да отменят хиляди полети заради извършените през януари проверки, преди американският авиационен регулатор да разреши машините отново да се вдигнат в небето.

По-рано този месец "Боинг" плати 160 милиона долара на "Аляска", за да компенсира загубите, които е претърпяла авиокомпанията.

Самолет на авиокомпанията "Юнайтед Еърлайнс" на летището в Денвър, 16 април 2024 г.

Снимка: AP/БТА

"Коригирахме нашия план за флота, за да отразява по-добре реалността - това, което производителите могат да предоставят", заяви главният изпълнителен директор на "Юнайтед" Скот Кърби.

Наскоро "Боинг" беше изправен пред нов натиск, след като американските регулатори получиха сигнал, в който се изразяват опасения за безопасността на някои от самолетите му.

Инженерът Сам Салехпур обвини авиопроизводителя, че претупва конструирането на своите самолети 787 и 777. Той каза също така, че бил заплашен с уволнение, след като е изразил притеснения пред шефовете.

"Боинг" отговори, че обвиненията са неточни и изрази увереност, че самолетите му са безопасни.

Но пък инж. Салехпур е определен за ключов свидетел на изслушване в Сената на 17 април.

Авиационният производител беше подложен на интензивно наблюдение след две фатални катастрофи на пътнически самолети 737 Max 8 през 2018 г. и 2019 г., при които загинаха 346 души.