Главният изпълнителен директор на най-големия американски самолестроител "Боинг" (Boeing) Дейв Калхун обяви в понеделник решението си да се оттегли от поста до края на 2024 г. като част от преустройството на ръководството на компанията на фона на съществуващата криза и течащите проверки на производствените практики и безопасността на американския самолетостроител.

Компанията е под натиск, след като панел на фюзелажа на Boeing 737 Max се взриви през януари, малко след излитането. Пострадали нямаше, но срещу компанията има образувани съдебни дела.

В писмото до служителите на компанията Калхун посочи, че инцидентът с полет 1282 на Alaska Airline в началото на годината е "преломен момент за Boeing", като подчерта, че компанията трябва да продължи да реагира на този инцидент с "пълна прозрачност", предаде БНР.

"Ние също така трябва да внедрим пълен ангажимент за безопасност и качество на всяко ниво на нашата компания", добави той.

Освен това, президентът и главен изпълнителен директор на Boeing Commercial Airplanes Стан Дийл ще напусне компанията веднага, а Стефани Поуп е посочена за негов наследник. Председателят на борда на директорите Лари Келнер също ще подаде оставка и ще напусне поста на годишната среща на "Боинг" през месец май.

Бордът на директорите на самолетостроителния гигант е гласувал Стив Моленкопф да поеме поста от Келнър. Моленкопф ще ръководи процедурата по избора на нов главен изпълнителен директор на "Боинг".

Калхун пое поста на главен изпълнителен директор в началото на 2020 г., след като предишният шеф Денис Муйленбърг беше отстранен след един от най-големите скандали в историята на компанията. В рамките на пет месеца два чисто нови самолета 737 Max се изгубиха при почти идентични инциденти, които отнеха живота на 346 пътници и екипаж. Когато Калхун пое поста, той обеща да укрепи ''културата на безопасност'' на ''Боинг'' и да ''възстанови доверието''.

Въпреки обещанията, през януари тази година се стигна до инцидента на Boeing 737 Max на Alaska Airlines. Първоначален доклад от Националния борд за безопасност на транспорта на САЩ заключава, че четири болта, предназначени да закрепят здраво вратата към самолета, не са били монтирани.

След новината оставките акциите на компанията се повишиха за кратко с над 2% в началото на търговията на Уолстрийт, преди тяхното поскъпване да се ограничи до около 1%. В рамките на месец март акциите на Boeing поевтиняват с около 5%, като след инцидента със самолет Boeing 737 MAX на Alaska Airlines в началото на 2024 г акциите загубиха близо 25% от стойността си.