Още с въвеждането на зеления сертификат в търговията с нехранителни стоки, в отделни компании е регистриран отлив на персонал. Не по-малко от 5 на сто от служителите са напуснали доброволно още през първата седмица. Това са хора, които категорично не желаят да се ангажират с подобен род мерки, казва Николай Вълканов, изпълнителен директор на Сдружението за модерна търговия, в което членуват 12 от най-големите вериги магазини в страната.

Около 60 процента от служителите обаче са били убедени от работодателите в ползата от ваксинирането и вече са го направили. Спрямо другите, които не желаят да се ваксинират или пък редовно да се тестват, работодателите от сдружението проявяват разбиране, като им предлагат да излязат в неплатен отпуск. Вълканов напомня, че това не е трайно решение и то не е в полза както на работника, така и на работодателя.

Въпреки пандемията от Covid-19 и свързаните с нея ограничения, търговията с хранителни стоки у нас е отбелязала 6% ръст на оборотите. Заради ръста на цените, често по-високите обороти, не винаги означават и по-високи печалби, уточнява Николай Вълканов.

  • Ако направим импровизирана антикласация на търговците с най-голям спад в продажбите заради Covid ограниченията, кои ще заемат челните места?
  • Покупките през интернет успяха ли да компенсират спада на продажбите в реалните магазини?
  • Защо в голям магазин за хранителни стоки може да се влезе без зелен сертификат, а в голям магазин "направи си сам" например, не?

Отговорите на Николай Вълканов гледайте в бизнес подкаста "Какво могат парите?" със Стефан Кунчев.

Визитка:

Николай Вълканов е завършил специалност "Европеистика" в СУ "Св. Климент Охридски" с профили "Икономика" и "Право". Преминал е обучения към Центъра по агробизнес на Калифорнийския държавен университет в рамките на програмата "Кохран".

Изпълнителен директор на Сдружението за модерна търговия, в което членуват 12 от най-големите вериги в страната - "Билла България", "Фантастико", "Дайхман търговия с обувки", "дм България", "Мосю Бриколаж", "Кауфланд България", "Лидл България", "Т Маркет", "Пепко България", "Промаркет", ИКЕА и "Хиполенд".

Основател и управител на НПО "ИнтелиАгро", която има за цел подпомагане развитието на устойчив и конкурентоспособен агробизнес в страната. От 2018 година е организатор на форума за търговия с плодове и зеленчуци InteliFresh.