Размерът на глобалния инфлуенсър маркетинг пазар е пораснал над 3 пъти за последните 4 години, достигайки 21.1 милиарда щ. долара през 2023 г. Прогнозите са секторът да продължи да расте с над 28% годишно.

Къде се намира България на тази карта и кои са тенденциите в инфлуенсър маркетинга и технологиите през 2024 г.? Каква се очертава ролята на инфлуенсърите в потребителското поведение и бизнес стратегиите в следващите години?

За това говорим в новия епизод на подкаста "Какво могат парите" с Радостина Христова (Radostna), експерт по дигитален и инфлуенсър маркетинг и създател на Influencer Media Bulgaria.

Според експерта през 2024 г. бизнесите у нас, а и в световен мащаб, все повече се обръщат към т.нар. нано- и микроинфлуенсъри, които имат съответно до 10 000 и до 100 000 последователи. Те са с по-малка, но ангажирана и добре таргетирана аудитория и могат да предложат ефективна комуникация на доста по-достъпни цени, посочва гостът.

Сред топ тенденциите за 2024 г. Радостина Христова очертава също бум на афилиейт маркетинга в стратегиите на компаниите и очаква появата на повече създатели на съдържание в пренебрегвани досега ниши като икономика и финанси, здравеопазване и др.

Сред проблемите на сектора, които тя посочи в интервюто, е липсата на по-ясни критерии за ценообразуване. Немалка част от работещите в сферата на инфлуенсър маркетинга са все още в сивия сектор по отношение на отчитане на доходи и плащане на данъци. Гостът обърна внимание, че компаниите все повече изискват отчетност при работата си със създатели на съдържание, заради което се засилва и ролята на агенциите-посредници, които подпомагат както подбора и комуникацията между страните, така и договорните отношения и плащанията.

Гледайте и слушайте цялото интервю за "Какво могат парите?"