Проблемите на Фейсбук (Facebook) с намесата в руските избори, "фалшивите новини" и неправомерно използваните лични данни бяха част от водещите новинарски заглавия, отбелязва Асошиейтед прес.

Изглежда обаче те не са засегнали резултатите на компанията досега, тъй като рекламодателите продължават масово да ползват услуги на компанията.

Приходите на Фейсбук, които до голяма степен идват от реклами, са скочили с 49 процента до 12 милиарда долара през първите три месеца на годината, обяви снощи компанията. Печалбата е нараснала с 63 процента до 5 милиарда долара.

И въпреки онлайн кампанията "ИзтрийФейсбук" броят на дневните и месечните потребители се е увеличил. Над 1,45 милиарда души проверяват Фейсбук най-малко един път на ден, което е с 13 процента повече спрямо година по-рано.

Фейсбук е втората по големина дигитален платформа за пускане на реклами след Гугъл (Google). Компанията е получила 39,94 милиарда долара през 2017 година, което е около 17 процента от общите разходи за онлайн реклама, според фирмата за данни иМаркетър (eMarketer).

Какво прави Фейсбук толкова привлекателен за рекламодателите? Самите данни, които са в центъра на неотдавнашния скандал за личните данни. Рекламодателите разчитат на огромното количество данни, които Фейсбук събира от 2,2 милиарда потребители, за да насочат най-точно рекламите си.

Фейсбук обаче се сблъсква с критики за това как използва данните на потребителите си, след като се появи новината през март, че фирмата за данни, свързана с американския президент Доналд Тръмп, Кембридж аналитика (Cambridge Analytica) е събирала информация за 87 милиона потребители.

След избухването на скандала имаше известна шумотевица, че рекламодателите ще напуснат платформата. Няколко компании, включително Комерцбанк (Commerzbank) и Сонос (Sonos) временно спряха рекламите си. Ако други компании бяха последвали този пример, това щеше да е голям проблем за Фейсбук, който получава 98 процента от приходите си от дигитална реклама.

Рекламодателите обаче пренебрегнаха скандала.

На 21 март в ефира на Си Ен Ен основателят на Фейсбук Марк Зукърбърг поднесе извинения за случилото се. Той обеща да направи всичко възможно, за да не допуска ново изтичане на лични данни на потребители.

Рекламните приходи на Фейсбук за 2017 година нараснаха с 49 процента, но това е забавяне спрямо растежа от 57 процента през 2016 година, според компанията иМаркетър. Очакванията са тази година приходите да продължат да забавят растежа си до 22 процента. /БТА-ИКОНОМИКА ЕКСПРЕС/ София Ангелова