Велосипедните алеи, създадени за временно ползване по време на карантината, ще останат трайно част от Париж, съобщи кметицата на френската столица Ан Идалго, цитирана от Франс прес. В момента има масово увлечение по карането на велосипед в големите френски градове.

Заради епидемията от COVID-19 Парижкото кметство преобразува във велоалеи 50 километра пътни оси, обикновено предназначени за автомобили. Част от тях е и символичната и много оживена улица "Риволи", която се минава край Лувъра, предава БТА.

Алеите ще бъдат запазени, работим по тях,тъй като много хора ги използват и в Париж велосипедът наистина се превърна в средство за придвижване от дома до работното място и обратно, спомагайки освен това за намаляване на замърсяването, каза Идалго пред радио "Европа 1".

Улица "Риволи", една от основните във френската столица, ще остане отворена за велосипеди и ще има линия, предназначена за таксита, автобуси и определен брой превозни средства с разрешение, уточни Идалго. Кметицата води политика на значително намаляване на автомобилното движение в града, ограничавайки капацитета за движение и паркиране на коли.

Министерство на транспорта посочи над 500 "коронаписти", създадени по време на кризата с Ковид-19, които възнамерява окончателно да преобразува във велоалеи.

Според министърката на екологичния преход Барбара Помпили Франция преживява "велосипеден подем", който се свързва с желанието да се избягва обществения транспорт.

Планът за възстановяване на френската икономика, представен в началото на септември, включва 200 милиона евро в полза на велосипедите, от които 100 милиона за регионите, за да могат местните власти да оборудват 1000 гари за безопасно паркиране на колелета и да реализират 600 проекта за велосипедни писти за две години.

Франция реши и да удвои до 200 евро премиите, давани от общините за закупуване на електрически велосипеди, за семействата с по-скромни доходи.

Правителството предоставя и фиксираната сума от 50 евро (без данъци) до края на годината за поправка на велосипеди. Тази схема, която бе задействана през май при излизането на Франция от карантината, постигна голям успех с 620 000 поправени велосипеда.

Използването на велосипедните алеи в страната е нараснало с 29 процента от края на карантината спрямо същия период на 2019 година. Асоциацията "Велосипед и територии" отчита впечатляващ растеж на използване на велосипеди от 67 процента на годишна основа в Париж, 26 процента в Лил и 24 процента в Лион.