Онлайн продажбите са спасили от масови фалити автотърговците в Дупница и областта по време на пандемията от коронавируса. През последните няколко месеца бизнесът с автомобили втора ръка е претърпял леко раздвижване.

Пазарът за коли втора употреба разчита основно на гърци и македонци, които според търговци отново се завръщат по автокъщите.

"По време на пандемията почти не сме работили и то нямаше клиенти и никой не можеше да идва. Повечето сме работили онлайн имаме такива редовни клиенти и само изпращаме колите и те ги плащат по банка", каза автотърговецът Александър Йорданов пред БНТ.

Основните проблеми, с които се сблъскват от бранша са въведените пропускателни режими по границите, а също и често променящите се изисквани по отношение на европейския стандарт за изгорели газове на автомобилите.

"Гърците за последните години си смениха 3 пъти търсенето. Сега последното, което искат от нас е един Евро стандарт с буквичката Б на края, това са автомобили от 2014 г. почти нагоре, които коли за момента и в чужбина са доста скъпи, защото са доста нови и хората си ги карат, не ги продават",  коментира търговецът Георги Грозданов.

Заради новите изисквания за вредните емисии, от автокъщите са принудени и да намаляват цената на определени автомобили.

Клиентите от различни страни имат и различни предпочитания за автомобил. Гърците предпочитат да купуват малки бензинови коли, с година на производство след 2011 г. и малък работен обем на двигателя, докато македонците избират дизеловите автомобили. Българските, украинските и молдовските купувачи, се спират и на по-стари автомобили.

Дупница е един от най-големите пазари за коли втора ръка в страната, регистрираните автотърговци в областта са над 120.