Германските потребители са все по-песимистично настроени на фона на опасенията за забавянето на световния икономически растеж, търговските конфликти и Брекзита, сочи проучване. Друго изследване отчита, че германият бизнес е по-малко доволен от сегашната ситуация, но пък храни надежди за идните месеци, предаде Асошиейтед прес.

Бизнес доверието в Германия е останало без промяна през октомври, тъй като спадът на оценката на компаниите за сегашното им положение е компенсиран от по-положителните им очаквания за бъдещето, предаде Асошиейтед прес.

Институтът за икономическо развитие Ифо (Ifo) съобщи днес, че месечният му индекс за доверието е останал на равнище 94,6 пункта този месец - колкото и предходния месец.

По думите на ръководителя на Ифо Клеменс Фюст резултатите подсказват, че според компаниите германската икономика се стабилизира.

Проучването на Ифо се основава на 9000 анкетирани от компании в производството, услугите, търговията и строителството.

Вялият икономически растеж е оказал натиск върху потребителското доверие на германците, сочат обявените днес данни на института за пазарни проучвания Ге еф Ка (GfK), предаде ДПА.

Ге еф Ка прогнозира, че потребителското доверие в най-голямата европейска икономика идния месец ще достигне 3-годишен минимум.

Очаква се то да се понижи до 9,6 пункта спрямо 9,8 пункта през октомври.

"Оптимизмът спада", коментира експертът от Ге еф Ка Ролф Бюркъл в комюнике, посочвайки като мотив забавянето на икономическия растеж на световната икономика, търговските конфликти и продължаващия хаос около Брекзита, но също и закриването на работни места в автомобилната промишленост и на финансовите пазари.

При все това Бюркъл прогнозира, че частното потребление ще остане важен стожер на германската икономика тази година, ако се приеме, че сегашните кризи няма да ескалират в бъдеще и бъдат разсеяни опасенията от загуба на работни места.

Според потребителите рискът Германия да изпадне в рецесия е нараснал, посочва Ге еф Ка.