Китайските туристически посещения в САЩ отчитат спад след десетилетие на бърз растеж, а градове, молове и други туристически обекти се борят да обърнат тенденцията, съобщава Асошиейтед прес и БТА.

Пътуванията от Китай за САЩ са намалели с 5,7 процента през 2018 година до 2,9 милиона посетители според националната служба по пътуванията и туризма. За първи път от 2003 г. китайските посещения в САЩ бележат спад спрямо предходната година.

Сред причините за спада са търговското напрежение със САЩ, както и икономическата несигурност в Китай.

Китайските туристически пътувания са едни от най-многобройните в САЩ и всеки спад ще бъде усетен от местата и обектите, които разчитат на разходите на китайските туристи.

Според експерти туристическият сектор трябва да направи повече, за да задържи китайските гости и да отговори на техния променящ се вкус.

Миналото лято Китай отправи предупреждение за пътуванията в САЩ, като призова гражданите си да внимават за стрелби, грабежи и високите цени на медицинските услуги. Вашингтон отвърна също с предупреждение за пътуванията в Китай.

През 2000 година 249 000 китайци са посетили САЩ. Бройката се утрои до 802 000 към 2010 година, след това отново се утрои до 2015 година, отчасти заради по-високите доходи, по-добрите самолетни връзки и намаляването на визовите ограничения, според консултанската компания МакКинзи (McKinsey).

САЩ посрещнаха над 3 милиона китайски туристи през 2016 и 2017 години. Годишният растеж обаче бе едва 4 процента през 2017 година, което бе най-бавният темп на увеличаване на показателя от десетилетие.

Повечето анализатори са единодушни, че всеки спад е временен, тъй като китайската средна класа ще продължи да нараства. Американското правителство прогнозира увеличаване на китайските туристи с 2 процента тази година до 3,3 милиона и до 4,1 милиона през 2023 година.