Претендентите за титлата "Мениджър на годината 2021" бяха обявени днес на пресконференция в БТА. Те стигнаха до финалната права на единственото по рода си състезание за висши мениджърски постижения след селекция в два тура по специално създадената за конкурса методология от Делойт България. Топ мениджърите на България за 2021 г. ръководят едни от най-големите и авторитетни компании в страната ни. Приходите за 2020 г. на управляваните от тях компании сумарно са 974,212 лв., а общият брой служители под тяхно ръководство са 7295.

Имената на десетимата финалисти бяха оповестени от Деница Димитрова, управител на МИТ Прес ООД, издател на списание "Мениджър", което организира конкурса за 14-та поредна година.

Финалисти в "Мениджър на годината" 2021 година са:

  • Владимир Колев, управител на "Клет България" ООД
  • Владислав Русев, главен изпълнителен директор на Пенсионноосигурително дружество "Алианц България" АД
  • Кристина Иванова, вицепрезидент "Операции" за България на "Колпойнт Ню Юръп" ЕАД
  • Мирослав Вичев, главен изпълнителен директор на "Борика" АД
  • Николай Хаджидончев, изпълнителен директор на "ТЕВА Фарма" ЕАД
  • Радослав Кошков, управител на Schneider Electric за България, Албания, Северна Македония и Косово
  • Райна Миткова-Тодорова, управител на "ЕОС Матрикс" ЕООД
  • Светлана Стефанова, изпълнителен директор на "ФААК България" ЕАД
  • Филип Рувре, изпълнителен директор на "Модис България" ЕООД и "Head of Tech Delivery" за Европа
  • Явор Петров, изпълнителен директор на "Айкарт" АД

"В кризите мениджърите израстват и се превръщат в истински лидери. В лидерството има константни величини като честност, смелост, прозрачност, опит. Но, има и една константа, която често остава подценявана и това е оптимизмът. Вие всички притежавате опит, смелост, кураж и надявам се, оптимизъм да продължавате напред, а това състезание ще ви вдъхнови още повече", обърна се към финалистите Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България и "Мениджър на годината 2020".

През октомври предстои последния етап на надпреварата, който включва оценка на личностните качества на финалистите. Екипите на "Делойт България" ще проведат интервюта с всички финалисти, с техните пряко подчинени и партньори и ще изготвят 360-градусова оценки, а финалните резултати ще бъдат валидирани от Обществен съвет, включващ авторитетни и влиятелни личности.

Златната десетка тази година пренарежда националната бизнес карта на успеха като по равно, с по двама финалисти са секторите Аутсорсинг, Производство и Финтех. По един финалист излъчват секторите Застраховане, Фармация, Финансови услуги и издателски бизнес. Нов момент в специалната методология на Делойт за селекцията на кандидатите включването на изцяло нова категория - "Публичност и прозрачност - нефинансово оценяване" във въпросника за оценка на добрите управленски практики, които са важен компонент от втория етап на конкурса наред с финансовите показатели. оценката на финансовите показатели на всяка от компаниите, чиито ръководители кандидатстват включва показатели като ръст на приходите от основна дейност, доходност на инвестирания капитал, ЕBIDTA и др. За разлика от предишни издания на конкурса, този път разглежданият период е тригодишен, като се отчитат и измененията за 209-а и 2020-а година, съобщи Силвия Пенева, управляващ съдружник в Делойт България.

Последният трети етап - 360-градусови интервюта с финалистите и техни служители за оценка на личностните управленски качества, след който ще бъде излъчен окончателно и победителят в конкурса, дава 10% от общата тежест на окончателните оценки, по които става класирането за титлата. С най-висока тежест са финансовите резултати - 50% и въведените добри корпоративни практики - 40%, измерени в досегашните етапи, напомни тя. Тази година в трети етап ще бъдат обследвани по-съществено два нови и важни аспекта за успешното управление на бизнеси - степента на реакция на диктуваната от кризата необходимост от бърза дигитализация и устойчивостта към кризи. Организациите, които планират и инвестират в управление на кризи, независимо от какво естество, са в по-добра позиция да реагират, да се възстановят и да продължат растежа си, обобщи Силвия Пенева.

Тази година над 44 кандидати от 17 водещи сектора на икономиката подадоха документи за конкурса. 35 от тях преминаха във втори кръг, от който бяха излъчени и 10-те финалисти.

Акцент и в тазгодишното издание на конкурса продължава да бъде надграждането му с морални критерии. Всеки претендент за големия приз е приел и подписал Етичния кодекс на конкурса. Документът обобщава ценностите, принципите и отговорните практики, които създават култура на почтеност и ръководят бизнес поведението на кандидатите за конкурса. С подписването му всеки мениджър декларира, че води бизнеса си честно, прозрачно и прилага добри управленски практики.

Името на новия носител на титлата "Мениджър на годината" ще стане известно на официална церемония в началото на ноември. А топ мениджърите на България за 2021 г. ще бъдат главните герои в документален филм, който МИТ ПРЕС продуцира. Той ще бъде излъчен в национален ефир по bTV през ноември 2021 г. На финала България ще види и кой е новият Мениджър на годината.

Генерален спонсор на 14-то издание на конкурса "Мениджър на годината" е А1.

Състезанието за висши мениджърски постижения се провежда и с подкрепата на: Fibank, Johnnie Walker , Bulgaria Insurance , British American Tobacco Bulgaria, Volkswagen България, Метрореклама

Медийни партньори са: Dir.bg, bTV, БТА, БНР, Дарик, 24 часа, Bloomberg TV Bulgaria, Dnes.bg, BulFoto