Коментари - Броди призракът на нова търговска война: Кой ще контролира пазара на електромобилите | Бизнес.dir.bg

Коментари - Броди призракът на нова търговска война: Кой ще контролира пазара на електромобилите | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Китай произвежда сравнително евтини Ел. автомобили благодарение ДЪРЖАВНИЯ КИТАЙСКИ ДЪМПИНГ. Китай купува на безценица руски нефт, газ, въглища, железна руда, цветни метали, уран. Поради това прави нелоялна конкуренция на "Запада" чрез ДЪРЖАВНО КИТАЙСКО ДОТИРАНЕ. Но Русия ще бъде източвана довреме. До края на войната с Украйна.

Много тъп въпрос. Щом китай произвежда батериите и металите за тях кой ще е победител? Ясно е. Само че не ЕС не трябва да субсидира технология която е ясно че ще бъде на китай , а водородната технология . Продажни чиновци в ЕС продадоха Европа. Трябва да има съд…

Каква пазарна война? Никой не ги купува!

По принцип търсенето определя пазара, или поне така ни разказваха 89та година, но се оказа пълна лъжа.

Електробалона се спука. Всички производители на електрокари отчитат рекордни загуби. Във фабриките текат съкращения с дестки проценти, а продукцията им залежава по пристанищата. На този фон, традиционните производители се обръщат отново към производството на автомобили задвижвани с ДВГ. Според проучване на един от големите, собственицте на електрически автомобили годишно изминават значително по-малко километри от тези с ДВГ.

Тази година Хонда за първи път пуска 100 процента ел. автомобили. И в луксозния сегмент Акюра.

Доста наивна статия. Китайците имат и бензинови и дизелови автомобили на много атрактивни цени, а някои изглеждат наистина впечатляващо. Но не съществува нормален човек, който би си купил автомобил, произведен в Китай. Правят го главно някакви ексцентрици и почти не съществува човек да си е купил китайска кола по прагматични причини. В самият Китай десетките китайски модели, с които е залята страната, се карат само от средната им градска класа, за която закупуването на китайски автомобилен боклук е нещо като партийно поръчение за изпълнение на техните си планове. Който има пари в Китай кара престижни европейски марки автомобили или пък Тесла, когато става въпрос за електромобили.

Изписал си големи глупости. В Китай се произвеждат освен чисто китайски, така и Американски и Европейски марки автомобили за ... китайския пазар. В Китай се внасят изключително малко автомобили от Европа и САЩ, повече има от Южна Корея и Япония. Това което се внася от Европа и САЩ са най-вече спортни автомобили от класа на Порше, Ферари, Ламборджини, а от САЩ бронирани джипове и лимузини. Спомняш ли си какво беше качеството на първите южно корейски автомобили, а с какво качество са днес? Аз работя в далечния изток вече 25 години и мога да ти споделя, че в този огромен пазар много рядко ще мернеш европейски или американски автомобил. В Малайзия, Индонезия, Виетнам, Индия, да не говорим за Китай има местни производители на автомобили които де-факто обслужват между 20 и 40% от потребителите. След 10 години ако САЩ и Европа/ЕС не наложет протекционистична политика в автомобилостроенето далечния изток - Япония, Южна Корея и Китай ще владеят между 60 и 80% от световния пазар на автомобили.

почти повечето коли, в градовете, са японски. Опорито ги настигат Хюндай и Киа. Само по селата, в царевицата, още купуват американски коли, заради отстъпките и ниското финансиране. Днес американската средна класа и нагоре масово карат Лексус. Бедните карат Тойота. Аз карам поредна 5 -та нова Хонда, пикап. На жените не съм бил толкова верен, както на перфектните мотори Хонда.

Елементарно е, Европа зависи много повече от Китай, отколкото Китай от Европа. Един от основните отрасли в Германия е автомобилостроенето, всеки който прецени че му се занимава да се поинтересува от продажбите на европейските автомобилни компании, ще види по издадените от тях данни, как Китай е най-големият пазар за почти 100% от тях (изключение са Дачия и Шкода които не са позиционирани на китайският пазар). Отделно Китай има изключително големи възможности за производство от към работна ръка, евтина енергия и като цяло потенциал в доставките на ресурсите нужни за производство на батерии, в които той е основен производител в световен мащаб. Да се говори за "конкуренция" между Европа и Китай точно в този сектор е смешно. Реалностите (дадени от европейските производители), не от рандом статии са крайно красноречиви. Китай е новият господар в този сегмент и това няма да се промени скоро. Ние тук ще продължаване да плащаме с 30-40% по-високи суми за нов автомобил, само защото сме в Европа.

Никой в Европа не застрахова китайски автомобили. Нямат доверен гаранционен сервиз. нямат обучени сервизни специалисти. Няма гаранция и колко ще просъществува фабриката до края на гаранцията на колата. Каква ти е гаранцията,ч е ще намериш резервни части за нея след примерно 5 години?

Ти верно ли си толкова тъп?

Над 6 години живях в източна Азия. Рядкост е да видиш две еднакви коли. С хиляди модификации, трудно можеш да намериш еднакви части.

Кой не застрахова и къде няма части за колите, като 100% от "европейските" резервни части са всъщност китайско производство. Качеството на китайските автомобили според германският АДАК са на ниво европейски (вчера германският министър на транспорта излезе със съобщение), не просто да пишем случайни изречения, без никаква тежест към тях. Единственото което според германските потребители е в минус на китайските автомобили е мултимедийната система, която все още е по-бавна от тази в европейските автомобили и има грешка при превода от китайски на английски. Китайските автомобили (отново според германците) и тяхната Еуро НКАП (проверка за безопасност на автомобилите за европейският пазар) са 5 звезди (което е най-високата оценка) - равна на тези на Волво (които ест не са европейски вече), както и по-високи от на Мерцедес и БМВ. При моите пътувания до Италия и Франция - съответно в изключително заможни райони на тези страни (тип Кортина Д'Ампецо и Шамони), мога да кажа че 1 от 4 коли е китайска. Просто фактът е че европейските са БЕЗУМНО скъпи и не предлагат нищо за исканите си пари.

"Световните пазари са наводнени с евтини китайски електромобили". Това заяви през септември 2023 г. председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен в речта си "За състоянието на Съюза" пред Европейския парламент в Страсбург. По думите й цените на китайските електромобили се поддържат изкуствено ниски чрез държавни субсидии. Не Урсуло, световните пазари не са наводнени с евтини китайски автомобили, а вие в Европа произвеждате безумно скъпи електрически автомобили. След като в Китай цената на Тесла модел У може да падне до близо 35 хиляди долара защо в САЩ тя е на средна цена 45 хиляди долара, а в Европа е средно 45 хиляди евро!? И знаеш ли Урсуло колко от батериите за евро електричките са произведени в Европа и на каква цена, а колко от останалите компоненти в евро-електричките са произведени в Европа. Скъпа Урсуло - всеки европейски електро автомобил е повече от 50% китайски ма шундо либерал-глобална.

Кой има ресурсите, технологията и ръботната ръка - Китай. Ясно е кой ще доминира и пазара.

на китайците, а евтината енергия, която Европа отказа и тя отиде при Китай.

Това от Москва ли ти го спуснаха?

И Еврейската Европейска комисия Докато будалите не се осетят че ги щават като балами Язе мислим дека прогресивното данъчно облагане е платено от Българина във вид на плащания че турчина си е абил зъбите докато е папкал та потом е слушкал Мацква

На световния пазар за електро автомобили имало място за всички ??? Ми то скоро няма да има място за никой ! Това става само за джиткане в града в топли страни и колкото и да притискат силово хората да купуват такива, те все пак имат здрав разум, а има и Интернет, където може да се осведомиш за реалността, а не какво някой се мъчи да ти пробута. И ще дойде време, когато тия производители и законодатели ще ги съдят, защото са задръстили света с токсични боклуци от батериите в името на парите.

тъпака, не спал три нощи и три дена, за да напише една камара глупости. Ми те в БТА са или ченгета или умствено обременени или и двете заедно.

Това е все едно ние да забраним полските и гръцките домати, понеже идват на нашия пазар на ниска цена, поради големите държавни субсидии в стените им:))))))

Защо да се контролира свободния пазар - един от основните принципи на капитализма ?

В пазарната икономика решенията и инвестиците се определят от собствениците на богатствата. Пазарът определя цените и разпространението.

Абе той пазарът определя цените и разпространението, ама ние можем с едни лостчета да го натиснем лееекинко, за да заработи в наша полза Ха ха ха ха, вярвайте още И в тази мантра Свободни пазари

Нали и аз това казах, че собствениците на богатствата взимат решенията, а пазарът (купувачите) определя само цените. Естествено, че собствениците си гледат техния интерс. А техния интерес е конкурентните комунистически държави да фалират, за да прибират всичката печалба. Ако на купувачите не им харесва предлаганото могат да отидат при конкуренцията - Съветска Русия, Народна република Китай или Северна Корея.

Е, как защо???Защото ако не се контролира както американците разбират контрола, техните елити и корумпираните им политици няма да печелят. Нали затова злата бабичка от Федералния резерв беше в Китай преди 2 седмици, ама удари на камък :-)))

Единственият правилен път за Европа е да се върне към ДВГ-то. Това е реалността - двигателите с вътрешно горене - все още няма технология, която може да ги замести. Всички измишльотини за електромобили, хибриди, водородни и подобни глупости за наивници от Тик-Ток поколението. За да я има Европа трябва да се върне към индустриализацията и реалното производството .... Бързо мина времето когато можеха да печатат пари и да живеят давайки ги на другите държави!

Путин ще ги контролира, той е нашето слънце и душа.

Чудят се как и имат ли шанс да оцелеят изобщо европейските автомобилопроизводители, при положение, че така или иначе ще си купуват или материалите за батерии и електродвигатели или целите устройства. Та въпросът е къде отива гръбнакът на германската индустрия.

ОЩЕ ОТКАК ПАНТЕРАТА СЪЗДАДЕНА ОТ ФЕРДИНАНД ПОРШЕ ФАЛИРА НА ИЗТОЧНИЯ ФРОНТ .... БЕШЕ ЯСНО ЧЕ ЗАПАДА ТРЯБВА ДА СМЕНИ ТЕХНОЛОГИИТЕ , АМА ТЕ ГАЗАРИ :))

Само дето бума за електромобили взе, че се спихна. Особено в Германия при първия сериозен сняг и студ. Масово закъсваха и блокираха градове и магистрали. И така ще бъде, щото вериги от зарядни станции на всеки километър още не са изградени. Като се прибави и че морковчето - дотации за покупката им, светофарното правителство взе, че ги оряза. Та келепира от тях се оказва на минус..

САЩ и Западна Европа постоянно дрънкат за "свободен пазар", но ако някой успешно ги конкурира, както в случая китайците, веднага прибягват до протекционизъм (който иначе според тях е много лош, особено когато го правят другите!) за да защитят своите пазари!

Ами... Фед да напечата няколко трилиона и да дотира Мъск, к'во толкова... :)

Така е като ходиш при китайци за да не плащаш на европейски работници. За няколко години ти копират всичко, после пускат дъмпингови цени и ти завзимат пазарите.

Ходят при китайците, защото това е единственият начин да хванат пазар в Азия. Повярвай ми, този пазар не е малък ;)

Никаква война няма, филма приключи - електрическите коли ще са от Китай, точка!