Конкурсът "Мениджър на годината" 2020 има своите финалисти
Приходите за 2019 г. на компаниите, стинали до последния етап, сумарно са близо 3,5 млрд. лева
За тринадесета поредна година най-престижният конкурс за висши мениджъри в България отличава лидерите, които създават, прилагат и утвърждават добри управленски практики, включващи високи етични стандарти и обществена отговорност.
Надпреварата в "Мениджър на годината"2020 достигна до етапа, в който са ясни новите претенденти за титлата. Те са определени чрез специално създадена за конкурса методология и са състезатели от най-висша класа - ръководят едни от най-големите и авторитетни компании в страната ни. Приходите за 2019 г. на управляваните от финалистите компании сумарно са близо 3,5 млрд. лева., а общият брой служители, които осигуряват, са 14 415 спрямо 4937 осигурени лица в компаниите, управлявани от миналогодишните финалисти.
През октомври предстои последният етап на конкурса, който включва оценка на личностните качества на финалистите. Екипите на "Делойт България" ще проведат интервюта с всички финалисти, с техните пряко подчинени и партньори и ще изготвят 360-градусова оценки, които се валидират от Обществен съвет с безукорен авторитет.
За да достигнат успешните лидерски модели до още по-широка публика, да вдъхновяват и да покажат пътя напред, през тази година МИТ Прес продуцира документален филм, посветен на финалистите, на победителя и на партньорите на конкурса. Филмът ще бъде излъчен в националния ефир на bTV през ноември 2020 г.
Имената на десетимата финалистите оповести днес Деница Димитрова, управител на МИТ Прес ООД, издател на списание Мениджър на пресконференция, която се проведе в Хотел Хилтън.
Финалисти в "Мениджър на годината" 2020 са:
- Владимир Спасов, прокурист на "М+С Хидравлик" АД;
- Владислав Русев, главен изпълнителен директор на Пенсионноосигурително дружество "Алианц България" АД;
- Джордж Маргонис, генерален мениджър на "Филип Морис България" ЕООД;
- Димитър Гълъбов, изпълнителен директор на "Съдърланд Глобъл Сървисиз България" ЕООД;
- Иван Чернев, председател на УС на "Кауфланд България" ЕООД;
- Иво Куманов, Изпълнителен директор и управител на "НИК Електроникс" ООД,"НИК Смарт Машийнс" АД, "НИК Агро Сървис" ООД;
- Мариела Маджарова, изпълнителен директор на "Телетек Електроникс" ЕАД;
- Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България" ЕООД;
- Николай Николов, управител на "Уърлд транспорт Оувърсийз България" ЕООД;
- Пламен Цеков, съосновател и изпълнителен директор на Scalefocus.
Три от компаниите, финалисти, оперират в сектор "Технологии", от сектор "Търговия на дребно" компаниите са две, във финалната десетка попада и по една компания-представител на секторите: "Машиностроене", "Небанков финансов сектор", "Аутсорсинг", "Потребителски стоки" и "Транспорт и логистика"
Третият етап, който е и финален от надпреварата, дава 10% от общата тежест на окончателните оценки, по които става класирането за титлата. С най-висока тежест са финансовите резултати - 50% и въведените добри корпоративни практики - 40%, измерени в досегашните етапи, поясни Десислава Киркова, старши мениджър "Клиенти и пазари" в консултантската компания "Делойт България". Компанията е автор и изпълнител на методологията, по която провежда селекцията и оценката на кандидатите.
Тази година 40 кандидата от 14 водещи сектора на икономиката подадоха документи за конкурса. 33 от тях преминаха във втори кръг, от който бяха излъчени и 10-те финалисти. Общият приход на управляваните от 33-мата участници във втори кръг компании за миналата година е 6,130 958 млрд. лв. Отчетеният среден ръст в приходите спрямо 2018 г. е 15,74%. Сумарно наетите в тези компании хора са 31 129.
И в тазгодишното издание на конкурса акцент остава надграждането му с морални критерии. Всеки претендент за големия приз е приел Етичния кодекс на конкурса. Документът обобщава ценностите, принципите и отговорните практики, които създават култура на почтеност и ръководят бизнес поведението на кандидатите за конкурса. С подписването му всеки мениджър декларира, че води бизнеса си честно, прозрачно и прилага добри управленски практики.
Генерален спонсор на 13-то издание на конкурса "Мениджър на годината" е А1. "Подкрепяме конкурса още от първото му издание и с годините той се превърна в част от нашата политика за корпоративно-социална отговорност, защото гледаме на него като кауза за отличаване и награждаване на добрите бизнес практики", сподели пред финалистите и гостите на пресконференцията днес Илияна Захариева, директор "Корпоративни комуникации" в А1.
Състезанието за висши мениджърски постижения се провежда и с подкрепата на: Fibank , Johnnie Walker , Bulgaria Insurance , Volkswagen България
"Българският бизнес има нужда от силни и смели лидери, които да водят своите компании напред, особено в този момент. Българският бизнес има нужда от този конкурс, защото той ражда новаторските идеи, които ще ни водят напред.", каза Никола Бакалов, главен изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на един от дългогодишните водещи спонсори на конкурса, Първа инвестиционна банка, който също приветства финалистите.
DIR.bg e медиeн партньор на инициативата.