Това обяви Националният статистически институт (НСИ) в деня, в който се отбелязва Световния ден на потребителите. 

Според данните, които са за 2016 година, 37,3% от парите на българина отиват за храна, за жилища и битови разходи той дава 17,3%, транспортът взема 8,3%, здравеопазването - 6,7% от доходите. За свободно време, култура и почивка българинът отделя 5,8% от средствата си, за алкохол и цигари - 5,2%, за други стоки и услуги - 5,1%, за жилищно обзавеждане и поддържане на дома - 4,5%, а за дрехи и обувки - 4,4%.

Средно на лице от домакинство българинът изяжда 88 кг хляб годишно, 45,6 кг месо, 27,5 кг кисело мляко, 70 кг зеленчуци и 49 кг плодове. За година българинът изяжда средно 140 яйца.

27,3 литра е консумираният алкохол средно на лице от домакинство за 2016 г. Бирата е най-предпочитана, следвана от виното и за изненада - ракията е на трето място.

Историята на Световния ден на потребителите започва през 1962 г., когато тогавашният американския президент Джон Кенеди за първи път поставя въпроса за необходимостта от защита на потребителските права в реч пред Сената, припомня Дарик радио. Той формулира и четирите основни права на потребителя: правото на безопасност, правото на информация, правото на избор, правото да бъдеш чут.  От 1991 г. Денят на потребителя се отбелязва и в България. Евростат: България е лидер по смъртност в ЕС