Компанията за транспортни услуги Юбър (Uber) отчита спад на приходите с 29 процента за второто тримесечие спрямо същия период на миналата година, след като пандемията от коронавирус удари тежко търсенето на таксиметрови услуги, предават ДПА и БТА.

Нетната загуба на компанията е достигнала 1,8 млрд. долара за тримесечието до 30 юни. През същите месеци на 2019 г. Юбър отчете загуба от 5,2 млрд. долара, след като понесе еднократни разходи от 3,9 млрд. долара.

Същевременно е отчетен 113-процентов скок в резервациите на услугата й за доставка на храна Юбър Ийтс (Uber Eats). Според Юбър тази тенденция се дължи на факта, че по време на пандемията хората повече се хранят у дома вместо по заведения.

Юбър изкупува активно други компании. Неотдавна придоби Постмейтс (Postmates) - американски стартъп за доставки на храна.

Загубите за тримесечието включват 382 млн. д. за преструктуриране и свързани разходи, след като компанията съкрати 6700 души или една четвърт от служителите си през май, допълва Асошиейтед прес. Тогава Юбър посочи, че ще затвори или обедини 45 офиса по света.

Приходите на компанията са намалели в САЩ и всички други части на света освен в Азиатско-тихоокеанския регион.

Юбър очаква все пак да излезе на печалба след отчитане на лихви, данъци, обезценка и амортизации, през 2021 година. Основният й бизнес за транспортни услуги, организирани чрез мобилно приложение, обаче бе толкова тежко засегнат, че мнозина се съмняват в тази прогноза.