Продажбите на ВMW с 20% спад през първото тримесечие
Около 80% от търговските обекти в Европа и 70% в САЩ са затворени заради коронавируса
BMW са продали с 20,6% по-малко автомобили през първото тримесечие на годината спрямо същия период на миналата година, тъй като пандемията от коронавируса е подкопала продажбите в Китай, Европа и САЩ. Това обяви днес германският автомобилостроител, цитиран от ДПА и БТА.
Около 80 процента от всички търговски обекти в Европа и 70 процента в САЩ в момента са затворени заради коронавируса, се посочва в комюникето на ВMW.
Компанията гъвкаво адаптира обема на производството спрямо търсенето, каза членът на Управителния съвет на ВMW Петер Нота.
В Китай наблюдаваме първите признаци на възстановяване с много поръчки, отбелязва той.
Опазването на здравето на служителите, ликвидността на компанията и дългосрочния успех са ключови в момента, сочи комюникето на ВMW.
През първото тримесечие на 2020 година, автомобилостроителят е продал едва 477,111 автомобила от марките ВMW, Мини (Mini) и Ролс-Ройс (Rolls-Royce). Продажбите в Китай са се понижили с 31 процента, с 18 процента в Европа и 17 процента в САЩ.
Бизнес очакванията на цялата германска автомобилна промишленост за идните месеци са песимистични заради епидемията от коронавирус. Индексът на германския институт за икономическо развитие Ифо (Ifo) се е свил с 14 пункта до -33,7 пункта.
Прогнозите за износа също са спаднали до - 42,7 пункта, най-ниското равнище от март 2009 година, каза днес икономистът от Ифо Клаус Волрабе.