Има предложение за 10 000 евро субсидия за електромобил
Любомир Станиславов, изп. директор на "Аутомотив клъстер България" в подкаста "Какво могат парите?"
Инвестицията в завода за производство на електромобили e.GO е в размер на 140 млн. евро частно и банково финансиране. Предвижда се заводът да бъде част от голяма индустриална зона в Ловеч, където ще се произвеждат повечето от компонентите необходими както за e.GO, но така и за други автопроизводители. С този завод "Аутомотив клъстер България" изпълнява една от основните си цели от своето създаване преди 9 години - привличането на автопроизводител у нас, казва Любомир Станиславов, изпълнителен директор на организацията.
В "Аутомотив клъстер България" вече се получават много запитвания от български компании да бъдат доставчици на e.GO в Ловеч, казва Станиславов. Той обаче уточнява, че ако една компания до сега не е била доставчик на автомобилната индустрия, пътят е дълъг, като се започва с процес на сертифициране. От Next.e.GO България и автомобилния клъстер се наемат да помагат с обучение, за да може повече български компании да навлязат в автомобилната индустрия, като доставчици.
Моделът на e.GO, който ще се произвежда в Ловеч ще бъде снабден с батерия от 35 kWh, която ще му осигури пробег от около 200 км с едно зареждане. Производителите преценяват, че това е достатъчно за градски автомобил, който да бъде втората кола в едно семейство. Цената на колата ще бъде около 20 000 евро. "Аутомотив клъстер България" и Асоциацията на автомобилните производители у нас са инициирали предложение за въвеждане на стимул от държавата в размер на 10 000 евро за всеки, който мигрира от традиционен към електрически автомобил, без значение от неговата марка, каза Любомир Станиславов.
- Защо заводът ще бъде в Ловеч?
- Кой ще произвежда батериите за e.GO?
- Каква е причината да говорим за доставчици на мобилност, а не за производители на автомобили?
Какво отговори Любомир Станиславов, гледайте в бизнес подкаста "Какво могат парите?" със Стефан Кунчев.
Визитка:
Арх. Любомир Станиславов завършва архитектура в УАСГ в София през 2001 г. Придобива допълнителни квалификации в University de Valladolid, Испания и Техническия университета в Грац, Австрия. През 2001 започва професионалното си развитие като преподавател в катедра "Теория и история на архитектурата". Автор е на редица значими проекти в България и чужбина. Паралелно с това до 2015 г. работи като партньор с едни от най-големите в световен мащаб издателства като BBC Worldwide, CondeNast, Hola!, Axel Springer, Economist, De Agostini и Haymarket Media Group. През 2012 година е сред създателите на Аутомотив Клъстер България, а от 2015 г. е негов изпълнителен директор. В тази роля участва в привличането в България на поредица от световноизвестни автомобилни компании, сред които и развойният Bosch Engineering Center Sofia. Едно от последните му амплоа е свързано с развитието и укрепването на индустриални сектори с висока добавена стойност, свързани с иновативни технологии в различни области, като изпълнителен директор и на БРАИТ (Българска Работодателска Асоциация Иновативни Технологии).
НАЙ
Западът прави по-малко електромобили заради слабо търсене, но Китай строи заводи в Европа
ЕСО: ВЕИ мощности за 4500 MW са присъединени към енергийната ни система през 2024 г.
Финландия подозира танкер от руския "сенчест флот", че е прекъснал кабел до Естония
Златото поскъпва на фона на слабия долар и продължаващото геополитическо напрежение
Западът прави по-малко електромобили заради слабо търсене, но Китай строи заводи в Европа
Финландия подозира танкер от руския "сенчест флот", че е прекъснал кабел до Естония
ЕСО: ВЕИ мощности за 4500 MW са присъединени към енергийната ни система през 2024 г.
Златото поскъпва на фона на слабия долар и продължаващото геополитическо напрежение