Промените станаха факт след като правителството одобри Базисен модел на комплексно административно обслужване, с който се предприема цялостна промяна в начина на предоставяне на услуги от администрацията, предаде БГНЕС.

С въвеждането на модела се очаква да спре предоставянето от гражданите и бизнеса на информация, която вече е налична в държавната администрация, и да се осигурят възможности за предоставяне на административни услуги по различни начини, така че да са в удобство на хората.

По-специално се предвижда административните услуги, освен на гише и по електронен път, да се заявяват и по пощата, както и в комбинация на различни възможности за заявяване на услуга и за получаване на готовите документи – например, заявяване на услугата на гише и получаване на документа по пощата, или заявяване по електронен път и получаване на документа на гише и др.

Базисният модел на комплексно административно обслужване допълва и надгражда модела за административно обслужване на принципа на "едно гише" от 2002 г., като е съобразен с текущото развитие на обществото и технологиите, казват от правителството. Акцентът се поставя върху осигуряването на ефективно взаимодействие и координация между отделните администрации.