Американската верига за бързо хранене "Макдоналдс" (McDonald"s) във Великобритания повиши цената на своя чийзбургер за първи път от повече от 14 години поради нарастващия натиск от разходи, съобщи Би Би Си.

Веригата за бързо хранене съобщи, че ресторантите ѝ в Обединеното кралство ще добавят между 10 и 20 пенса към редица продукти.

Цената на чийзбургера се увеличава от 99 пенса на 1,19 паунда.

Компаниите са изправени пред увеличени разходи за горива, заплати и съставки, като цените нарастват с най-бързия си темп от 40 години насам.

В имейл до клиентите главният изпълнителен директор на Макдоналдс за Обединеното кралство и Ирландия Алистър Макроу заяви, че компанията е изправена пред "труден избор" относно цените си.

"Разбираме, че всяко увеличение на цените не е добра новина, но забавихме и сведохме до минимум тези промени за възможно най-дълго време", каза той, като добави, че някои цени не са засегнати.

Ако цената на един чийзбургер в Макдоналдс беше нараснала в съответствие с инфлацията, сега той щеше да струва 1,42 паунда, пише Би Би Си. McDonald's има повече от 36 000 ресторанта в над 100 държави.

Вчера компанията обяви че печалбата й през второто тримесечие е под миналогодишната, но все още надвишава очакванията на Уолстрийт, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Чистата печалба на компанията е била 1,9 милиарда долара или 1,60 долара на акция спрямо 2,22 милиарда долара или 2,95 долара на акция през второто тримесечие на миналата година.

Коригираната печалба за този период е била 1,89 милиарда долара или 2,55 долара на акция, съобщи "Макдоналдс". Анализаторите очакваха компанията да спечели средно 2,47 долара на акция, според данните на Ройтерс.

Приходите за тримесечието на американската верига за бързо хранене с централа в Чикаго са се понижили с 2,9 на сто до 5,72 милиарда долара спрямо 5,89 милиарда долара миналата година.

"Макдоналдс" закри временно заведенията си в Русия през март, но продължи да плаща на своите 62 000 служители, припомня Асошиейтед прес. В средата на май американската компания продаде руските си ресторанти на лицензиант на компанията, който управлява 25 ресторанта в Сибир. Ресторантите отвориха отново миналия месец под ново име - "Вкусно и точка".