Осаму Сузуки, емблематична фигура за японския производител на автомобили и мотори, ръководил компанията над 40 години, е починал в сряда от лимфом на 94-годишна възраст, съобщи днес "Сузуки" (Suzuki), цитиран от Франс прес.

Харизматична личност, известен със своята откровеност и чувство за хумор, той играе водеща роля в развитието на японската компания, към която се присъединява през 1958 г., като контролира най-вече навлизането й в сегмента на леките автомобили и установяването на индийския пазар.

Роден с името Осаму Мацуда през 1930 г., бъдещият шеф се жени за Шоко Сузуки, внучка на основателя на компанията, чиято фамилия взима. Той става директор на компанията през 1978 година, припомня БТА.

Именно под надзора на патрираха, "Сузуки" навлиза на пазара на "кей автомобилите" - малки, типично японски коли с определени по закон размери и мощност, които понастоящем са 36 на сто от продажбите в Япония.

"Сузуки" си върна първото място в този сегмент миналата година, надминавайки сънародниците си от "Дайхацу" (Daihatsu) за първи път от 18 години.

Осаму Сузуки се опитва да установи партньорства с два от най-големите автомобилостроителя в света - "Фолксваген" (Volkswagen) и "Дженерал мотърс" (General Motors), но те завършват с неуспех.

"Сузуки", който отпразнува 100-годишнината си през 2020 г., сключи също и технологично партньорство с "Тойота" (Toyota), затвърдено с кръстосан обмен на акции две години по-късно.

Осаму Сузуки предаде през 2015 г. на сина си Тошихиро поста главен изпълнителен директор, преди да се откаже от други функции в рамките на компанията на следващата година, с изключение на тази на председател на съвета на директорите, която изпълнява до 2021 година.