Опитът за въвеждане на европейски дигитален данък за корпорации като Google и Facebook се провали. Френско-германското компромисно предложение за данъчно облагане на приходите от онлайн реклама не бе прието в резултат на съпротивата на някои финансови министри от Европейския съюз (ЕС) във вторник в Брюксел, предава DPA.

Имаме фундаментални опасения, заяви румънският финансов министър Еуген Теодоровичи. Понастоящем Румъния е председател на Съвета на ЕС. Страната предпочитала да се намери глобално решение.

Преди това Германия и Франция се опитаха да наложат спорния цифров данък в Европа в една променена версия. Те призоваха за данък от 3% върху приходите от онлайн реклама, който следва да се прилага от януари 2021 г. нататък. Предпоставка за това е, че междувременно не бе намерено решение на ниво Организация за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР).

Първоначално Европейската комисия предложи по-всеобхватен вариант. В началото на 2018 г. комисията предложи да се въведе данък от 3 на сто от приходите на всички интернет компании с годишни продажби от най-малко 750 милиона евро или онлайн продажби от най-малко 50 милиона евро в Европа. Трябва обаче да се разглежда не само онлайн рекламата, но и продажбите на потребителски данни.