БГНЕС
Държавата със стратегия ”Жени в бизнеса”
Министерството на икономиката готви стратегия за насърчаване на участието на жените в бизнеса, съобщи БНР.
По-широкото представителство на жените във фирмените бордове води до по-добри икономически резултати, но ресорната директива от две години е блокирана в Европейския съвет, заяви евродепутатът Мария Габриел (ГЕРБ/EНП) във видеообръщение към участниците в дискусия, посветена на женското предприемачество и мениджмънт.
Жените предприемачи в България са една трета. В ръководството на 36 на сто от фирмите няма женско представителство, а при 5% от компаниите - жените присъстват само в един от управленските органи, въпреки че фирмите, ръководени от жени, са доказано по-ефективни.
Купувачите - тези, които взимат решенията за покупки в домакинството, покупки на жилища, на коли, т.е. тези, които разпределят парите в нашето общество, са жени, каза пък председателят на Асоциацията на жените предприемачи Славянка Стойкова.
Според нея инвеститорите много добре реагират, когато в Управителния съвет влизат жени, когато гледната точка на жените е отразена. Потребителите на услугите, на продуктите на тези компании са застъпени, допълни тя.
Тихомира Палова от икономическото министерство съобщи, че се подготвя стратегия за женското предприемачество, чиято цел е разширяването на участието на жените в бизнеса.
40 000 са жените собственици на фирми. Забелязваме и увеличение на дела на жените, около 17-18%, които са собственици на големи предприятия, каза експертът.
Жените предприемачи в България са една трета. В ръководството на 36 на сто от фирмите няма женско представителство, а при 5% от компаниите - жените присъстват само в един от управленските органи, въпреки че фирмите, ръководени от жени, са доказано по-ефективни.
Купувачите - тези, които взимат решенията за покупки в домакинството, покупки на жилища, на коли, т.е. тези, които разпределят парите в нашето общество, са жени, каза пък председателят на Асоциацията на жените предприемачи Славянка Стойкова.
Според нея инвеститорите много добре реагират, когато в Управителния съвет влизат жени, когато гледната точка на жените е отразена. Потребителите на услугите, на продуктите на тези компании са застъпени, допълни тя.
Тихомира Палова от икономическото министерство съобщи, че се подготвя стратегия за женското предприемачество, чиято цел е разширяването на участието на жените в бизнеса.
40 000 са жените собственици на фирми. Забелязваме и увеличение на дела на жените, около 17-18%, които са собственици на големи предприятия, каза експертът.