Коледните и новогодишни продажбите на дребно в САЩ отбелязаха най-солиден ръст от три години насам поради големите ценови отстъпки и редица празнични промоции, които окуражиха американците да пазаруват повече. Празничните продажби между 1-ви ноември и 24-и декември се повишиха с 2,3% на годишна база след слаб растеж с 0,7% за същия период на 2012-а година, показва SpendingPulse проучването на компанията MasterCard Advisors. Това действително беше Весела коледа за търговците на дребно, заяви Сара Куинлан - вицепрезидент в MasterCard Advisors, добавяйки, че най-солиден ръст е имало в продажбите на бижута. Проучването SpendingPulse обхваща потребителските разходи за електроника, бижута, облекло и категорията на мебели и обзавеждане за дома по време на празничния сезон на пазаруване. Според анализатори, резултатите от предпразничната търговия на дребно в САЩ през 2013-а година почти достигат предрецесионните силни нива от 2008-а година, тъй като мнозина американци развързаха своите кесии въпреки стагниращото заплащане на труда, по-високите данъци и негативното влияние от временното спиране на дейността на федералното правителство през първата половина на октомври. Търговците на дребно пък свалиха драматично цените и използваха редица ценови промоции за да примамят американските потребители през предпразничния сезона на пазаруване, тъй като именно по това време на годината те осъществяват около 30% от техните продажби за годината и генерират около 40% от тяхната печалба. Според MasterCard Advisors продажбите през празничния сезон на пазаруване за 2013-а година са се повишили с 3,5%, въпреки че през настоящата година дните за пазаруване между Деня неблагодарността и Коледа са били с шест по-малко, отколкото през миналата година и въпреки лошо снежно и студено време в голяма част от американските щати през последните дни. Проучване на comScore пък показва и солиден ръст в “онлайн“ продажбите, като за периода от 2-ри ноември до 23-ти декември те са скочили с 10% спрямо същия период на 2012-а година.