Служителите в една компания са нейните най-добри посланици
Ловци на таланти представя Невена Дилкова
В рубриката "Ловци на таланти" ще ви запознаваме със специалисти в подбора на таланти, които са отговорни за процеса на откриване им и внедряването им в компаниите, които представляват.
"Бих посъветвала младите хора да направят проучване за кариерата, която са си избрали, да видят как могат да се реализират, какво се очаква от тях като умения и знания, да говорят с хора от конкретната сфера, от която се интересуват и да са любопитни. Да преследват мечтите си, но и да са отговорни", споделя пред Бисер Кунчев следващият гост в рубриката "Ловци на таланти" Невена Дилкова.
Коя е тя?
Здравейте! Казвам се Невена Дилкова. В момента заемам позицията Talent Acquisition and Employer Branding Specialist за брандовете eMAG и Fashion Days за България. Работя в сферата на HR повече от 10 години в различни български и международни компании. Възпитаник съм на два университета - СУ " Св. Климент Охридски" с магистърска програма "Управление на Човешките ресурси" и ТУ, София с магистърска програма "Индустриален мениджмънт" , профил "Мениджмънт на Маркетинга". Аз съм човек, който обича да мечтае, да пътува, да вдъхновява и да търси нови емоции и предизвикателства, защото Търсенето никога не спира.
Обичаме да казваме, че сме не само екип, а цяла Екосистема, в която израстваме и създаваме своя вселена. Човекът на такава позиция трябва да е готов за предизвикателствата на ежедневието и да притежава много и комплексни умения - адаптивност, отговорност, дипломатичност, креативност, емпатия, аналитично мислене, проакривност, да се учи от опита си, но да търси и да се надгражда с нови знания и умения, особено в днешната динамична среда. В работата си за щастие имам свобода на действие. Аз и колегите от екипа ни имаме на ежедневна база комуникация с много хора в и извън компанията, голям поток от информация, която минава през нас, много и разнообразни проекти. За късмет екипа ни е страхотен и винаги имам гръб зад себе си. Занимавам се търсене на нови таланти за различни нива в компанията, онбординг процесите, employer brand проекти, анализи, справки и договаряния. Харесвам индивидуалния подход и отношение към всеки и всяка задача.
Какъв е профилът на идеалния кандидат за вашата компания, за да бъде приет за талант?
Както kазвам - няма идеален човек, още по - малко идеален кандидат. Вярвам, че има повече и по - малко подходящи за изискванията за длъжността, за екипа като цяло и за фирмените ценности. От там нататък всеки нов служител има възможност да се докаже и да израстваме заедно. Силно разчитаме и на програмата си за препоръка от колеги за нови таланти, защото те познават най -добре нашата фирмeна култура и смятам, че те са хората, които са най - добрите посланици на компанията.
Смятам, че за да бъдеш талант, трябва преди всичко да си Личност и в професионален, и в личен план, а за това влияят много фактори - семейство, приятелска среда, образование, учители, интереси, вътрешната мотивация за развитие, професионалния път, който човек е избрал. Важното е човек да влага усилия да се надгражда всеки ден по - малко.
Колко важно е за Вас първото впечатление през време на интервю?
Разбира се, първото впечатление е много важно. За мен кандидатите трябва да се подготвят предварително с информация за компанията и позицията, за която кандидатстват, да бъдат активни участници в разговора и да се интересуват. Важно за мен е как те се презентират, защото така разбирам какво е важно за тях и ми подсказва как биха подходили в различни работни ситуации.
Стремя се подхода ми към всички да е еднакъв, за да тръгват от една " стартова линия". Опитвам се да не ограничавам хората и да им дам възможност да споделят максимално за себе си.
За мен всеки нов колега е важен и трябва да се подходи индивидуално при възможност, но като цяло сравнително бързо се вижда дали сме направили правилния избор. Разбира се няма безгрешни хора, но се надявам да съм намерила правилния подход да сведа грешките до минимум.
Възнаграждението или възможностите за развитие преобладават в очакванията на младите ни таланти?
Мисля, че е съвкупност от двете. Младите хора знаят какво искат, затова се стремя предварително да се запозная максимално с очакванията им.
Смятам, че важното в случая е студентът да придобие възможно повече знания и практически умения и в това трябва да се фокусират университетите, ако искат техните студенти да са конкурентноспособни. Определено има потенциал за надграждане и развитие на учебните програми така, че да отговарят на нуждите на бизнеса и на пазара като цяло.
Да направят проучване за кариерата, която са си избрали, да видят как могат да се реализират, какво се очаква от тях като умения и знания, да говорят с хора от конкретната сфера, от която се интересуват и да са любопитни. Да преследват мечтите си, но и да са отговорни.
НАЙ
Филип Морис Интернешънъл отбелязва 10 години IQOS
БНБ пуска в обращение сребърна възпоменателна монета "Българската гайда"
Българите са спестили над 6 милиарда лева от началото на годината
Опростени регулаторни процеси са ключови за тежката индустрия и ускорени процедури
Българите са спестили над 6 милиарда лева от началото на годината
БНБ пуска в обращение сребърна възпоменателна монета "Българската гайда"
След като "щипна" €230 млн., Австрия скъса с "Газпром", но купува руски газ от посредници
Еврокомисията: ЕС не внася от Азербайджан газ с руски произход