Ще сменим ли стария си дизел с електромобил, ако ни дадат 12 000 лв. европари

Обмисляната 30-процентна субсидия за покупката на е-кола няма да стопи разликата в цената й спрямо бензинов аналог според сега действащите цени

Обратно в новината

Коментари - Ще сменим ли стария си дизел с електромобил, ако ни дадат 12 000 лв. европари | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

На мен ми трябва автомобил, не тролей. Ще си карам дизела - Мерцедес 97 година докато се разпадне. В момента е на 400к километра, ще издържи до милион без проблем. Нулева поддръжка и вечен двигател. За какво ми е кола-еднодневка?

Европа няма да даде пари на тези бандити, които ни управляват в момента.

Не!

В много европейски страни +Румъния държавата дава 10000 евро субсидия за това ,и да бих ,ако заплатите ни са средноевропейски

Лъжеш!

Тесла са все още редки по улиците ,но вече съм виждал 2 изгорели.Иначе ел.автомобилите 50%от цената е батерията,останалото е купето от рециклирани материали, пластмаси.Не може да предложи комфорта на едно Ауди,Мерцедес,та били и дизелови или на бензин.Не говорим за quattro и др.екстри.

А колко за колко изгорели на газ примерно си чувал?Със сигурнуст повече от 2000...

Не става. Писна ми от бутане.

Да ще купя електромобилДори и да няма евро пари пак ще купя до 1 година.Ако има субсидия е добре дошла.

ТЕ КАЗАХА, ЧЕ С БОКЛУЧАРНИЦИТЕ ЕЛЕКТРОМОБИЛИ НЕ МОЖЕШ ДА СТИГНЕШ ДО НИКЪДЕ!!! В КРАЙНА СМЕТКА, АКО ТРЯБВА ДА ИЗБИРАМ МЕЖДУ КАРУЦА И ЕЛЕКТРОБОКЛУК, ОПРЕДЕЛЕНО ПТЕДПОЧИТАМ КАРУЦА, НО С НЕВАКСИНИРАН КОН МОЛЯ!!!

УниКредит Булбанк вече обещава ако си купите електрически автомобил,няма да плащате първоначална вноска,щото директно ще ви вземе тия 12000 лева и за вас ще остане да платите само оставащите 60000 лева на равни вноски.

Това, с поставените условия за връщане на стар автомобил, обезсмисля цялата схема. Категория 1 са автомобили, произведени преди 2002 година. Собствениците им са хора, с не особено високи доходи. Как някой от тях ще се раздели с превозното си средство, за да отвори дупка в бюджета си от 50 000 лева и нагоре. Ако имаха спестявания, дали нямаше да си вземат нещо по-ново за 3-4 хиляди отгоре. Това си прилича на чиста схема за източване на евро пари. За обикновени хора не работи, но за организаторите на схемата ще свърши чудесна работа.

С едно допълнение - човек може да си купи някоя барака за по хиляда лева, само за да се възползва от субсидията.

Да получи 12000 по 4=48 000 лева,та да си купи поне една кола.

Съвсем скоро зареждането на автомобил от мрежата у дома ще бъде криминализирано...кокала със зарядните станции е много сочен

Защо цената на батерията и ел. мотора са строго пазена тайна??? И дизеловия мотор + скоростна кутия+стартер+дпф+ резервоар+ турбо+генерация, безплатни ли са??? Защо шибаната играчка дюрасел е с над 30% отгоре като цена?

Не са въобще тайна. Най-скъпото в колата е батерийния блок и инвертора. От там насетне сичко е печалба каквото и да ти говорят. И ако помислиш малко, преди или около 1995-1998 колите бяха поне с едно 5-7-9 000е по-евтини. Сега са пълни с повече системи уж за безопасноста ни, и с повече ненужни щуротии. Цените растат с годините на новата кола, тя става все по-чупеща се, частите все по-скъпи и възлите все повече ремонтно непригодни.. Та как мислиш... дали ще ти продадат нещо ползващо по-малко части и детайли евтино? Ами то честно казано поне 6-7г няма да има въобще за какво да идеш в сервиза освен за някоя биалетка или тампон по окачването.. Та от какво друго ще спечелят?

Като почнат с тези измислено спестени разходи, ме боли главата. От безплатен паркинг ще спестиш по 20 лв на ден...., за една година 7000 лв, за 10 г 70000 лв, все едно че ти иначе си ги плащаш. Колкото аз спестих от Ферарито, което не си купих :). Другото тоя паркинг е безплатен сега, защото електричките се броят още в промили от общия автопарк, но ако 50% минат хипотетично на такъв тип автомобили, кой ще познае дали паркирането ще е безплатно и ще можеш да си зареждаш "безплатно"...

Не!

И къде да ги зареждаме тези автомобили?

Тия 12000лв допълнение към нулевия данък и безплатното паркиране ли ще са? ВЕДНАГА ще си купя електричка ако е така!

да ми я дадете нема я вземем. На пътя Калотина- София пред мен имаше една Tesla която караше с 20км/ч, явно пестеше ток да стигне до София. И какво като е Tesla, като няма къде да зареди, че ходи като костенурка.

Хомос Бройлерус Европус отново го изментиха и му връчиха Манифеста вместо Капитала и сега ще го стрижат Евро за киловат до трето европейско комунистическо нашествие.

Само тези които имат дизелови автомобили ли е?Пак предизборно.Не е ли?Кажете тогава от утре това е в сила.

Пак слагате каруцата пред коня. Не всички хора имат средства за каквато и да е нова кола, та ако ще да е и със субсидия! Високи доходи - това ни трябва!

Аз имам висок месечен доход, но никога не бих купил нова кола, зашото губи 30% от стойността си още при покупката. Парите трябва да се инвестират, не да се харчат за ненужни играчки. Една 20 годишна поддържана кола върши същата работа.

Коко ,пресметни ако имаш една електрическа кола,колко ще платиш за 1000км за двата вида автомобили.

и каруца върши същата работа, ама почти никой вече не ги ползва ...

От Тойота дават 10 години безплатно обслужване на батериите, аз бих си взел веднага, дори обмислях да си закупя автомобил за около 25к сега първите хибриди са 42 -12=30к.. Ами ще се чака, дано стане по-бързо даването на тези стимули :)

Става въпрос за субсидия за електрички, не за хибридите на Тойота.

Мисля ще стимулите ще са и за 2та вида, поне това се надявам, иначе електрическите, които си заслужават са поне тези за пробег от 400км. А те са по 80к. Но за градски и тези по 200 си е далавера, като вземеш това, че можеш да зареждаш на кауфланд безплатно, една кола в града ти дава разход 10х2.4 са 48лв дизел и бензин и 30 лв на газ(1.5) за тези 200км. И взимаш това ще спестяваш пари за зелена синя зона, ако имаш офис в центъра ще си вземеш абонамент за 1000лв.а така и този разход спестяваш.И в един момент парите идват като обикновена дори в началото да е по голяма инвестиция. И пълната електричка няма масла маховици, дпф-и турбини...

Сега да ти обясня нещо, тъй като имам челен европейски опит и живея над 20г в скандинавието. В момента цената на дизела е 1.53е , а да заредя електричка около 0.19е/киловат плюс 5е такса независимо от това колко време ще кибичи колата на зарядно. Тесла 3 модел 2019-та на около 25 000км струва над 48 000е, но за лесна сметка да я сложа 45 000. Киа сиид комбиот същата година 1.6 дизел е малко по-малка вероятно като размер, но пък тегли ремарке до 1300кг(проверено лично но за това по-късно) и като цена е около 22 000е и според тая която намерих е на 27 000км. Ако купя и двете и ги карам 3г което всъщност правя, то ще им навъртя около 90-100 000км ориентировъчно. Като сложа горивата, данъците и на двете, застраховките (пълно каско) , две смени на масло за дизела в сервиз (въпреки че аз си го правя), една смяна на спирачки за дизела (въпреки че аз си ги правя) , и разбира се смяна на комплект зимни и летни гуми и за двете , то трябва да карам поне 5-6г за да се изравнят. Като продам на 3-тата година и двете, ще имам повече пари обратно от електрическата - факт, но за 3 години все още ектрическата ще ми коства 8- 10 000е повече от дизела. И ще ти кажа друго - в момента карам пак сиид но модела от 2015-та. Купих я на 95 000км , и в момента е на 140 000. Вярваш или не, до сега съм сменил само спирачките на всички колелета с дисковете, чифт гуми и на годината две смени на масло. Нищо друго като разход. Нито по окачването, нито по мотора еле па ДПФ-и, турбини и т.н На пролет колата отива за продан и аз минавам на друга. Ако електпомобилите от нисък клас станат по 18- 20 000е , и има порядъчен блой зарядни за градски условия просто е безмислена такава с ДВГ. Ако средния клас мине 500-600ккм с един заряд и се понапълни като при нас с бързи зарядни станции, цената се завърти около 40 000е а не като сега 65-70 000е вероятно хората сами ще предпочетат да минат на такива. Разумен избор в момента са хибридите за извънградско и чиста електричка но малка и евтина за града. Но докато в западна европа има някакъв шанс това да се случи, не че са се юрнали, то в България няма нито инфраструктурата, нито пък дохода на хората позволява това да се случи за да коментираме изобщо!

Коректен и точен анализ от "Дизела"!

Значи щом от Европа ни дават по 12. 000 реално ще ни дадат по 1.500 другите ще ги откраднат !!! А тези ще стигнат за 4бр калобрани, течност за чистачките и за рушвет в КАТ за регистрация.....

Извода знаете ли какъв е ? Ако получаваш средно европейска заплата от 5000 евро ти е през оная работа за субсидията от две работни аплати. Ако получаваш 500 евро и с тия 12 000 нищо не можеш да си купиш.

Извода е грешен. Живея в чужбина. Като получиш 5,000 евро и като плащаш 200 евро за пломба и 800 евро за детска градина, наем 1,500 евро и т.н., та накрая ако нещо ти е останало, може и да смогнеш за нова кола на изплащане. Вие в БГ само много удобно гледате заплатите в чужбина, но също така удобно избягвате да видите разходите и си фантазирате неща.

при 5200 заплата - плащам - ми нищо за пломба, нито за детска градина. Едни 1200 плащам за апартамент и останалите 4000 си права каквото искам. В коя чужбина живееш ти?

всяка седмица ли се пломбираш.

Ти да не си професор, доктор или машинен инженер на висок пост та ги правиш тия пари на месец.. ? Или работиш по 12-часа, 7 дни в седмицата? Аз работя в западна страна където данъците са прогресивни. На 4500е като инженер на месец данъка ми е 31% на месец. До колкото знам и в Германия не е плосък нисък данъка.. Горивата са по 1.60-1.98е в зависимост вида, литър мляко е 2е, кило кашкавал 7е а преглед а един ултразвук преглед при доктор е 200е и то след здравна каса. Пломба 90-120е след здравна каса.. Но не е въпроса какво се получава а какво може да се закупи с тия пари! Защото при нас нова кола на изплащане е с 0.99% базова лихва или 2% сложна за период от 3г и при двама работещи не е проблем. Докато работех в България същото, пак си знаех трите езика, и шефа ми обяснямаше че тия 1200лв които ми давал били достатъчно и да съм бил благодарен. Е в момента не виждам особена разлика в цените, което си е направо геноцид в България

Пост-докторант ръководител проект. Литър мляко е 40 цента, кило кашкавал от 3 до 15 евро. Литър олио - 1,19 евро (колко е в България) ултразвук е 20 евро ако не се поема по касата и ти държиш на това. Пломба е безплатна ! СТИГА ГЛУПОСТИ. Ако искаш по-специална и в България ще те делнат. Но ПЛОМБАТА Е БЕЗПЛАТНА ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ ! Не ви знам от де си ги измисляте тия неща.

Ама изобщо не ми е все тая за субсидията от 6000€ (каквато е в момента тук). 1-1.5 заплати не са малко пари. Това си е загубено време и труд. Не знам кой в България ей така с лека ръка ще се откаже дори от 1-2 средни заплати?! Да не говорим за 12000лв.

Е да, ама това не са пари които ей тъй ще раздават, а вероятно ще е просто документ, който може да осребриш купувайки новелектромобил само. Тоест ти вадиш едни 30 000лв от джоба и останалите ти ги донаждат. Ама дилъра като види далаверата, ще ти вдигне цената с още едни 2-3 000лв , а ти ако нямаш кеш, взимаш я на изплащане срещу едни 12-15% лихва на година и.. става едно нищо

Всичко е чудесно, а какво ще стане ако например във входа на едни блок ако има 3-ма нещастика купили си електрически автомобил и ги зареждат едновременно?

Ще има дежурен по бушон

Глупости. 10А дърпа на 220в. Това са 2200 вата. Това е една печка.

Брат, ако вземеш пълна електричка, няма да я зареждаш в блока, а на кауфланд ... там е безплатна станцията и за 30 минути те пълни до горе. Лично се возя в такъв автомобил VW I.3 с максимален пробег от 400км, за да се щади батерията се зарежда на 80%. Пътуваме на 100км в посока до 1 вила, която ремонтираме. Отиваме и се връщаме и пише че остава батерия за 120км. А сме тръгнали като остават 300. Батерията се зарежда по време на спускане и спиране. Но тая кола е 80к нова.

А колата не е ли ID.3? Не че има значение, но всъщност зимата едва ли ще е 400км пробега. Да не говорим, че за момента е безплатен заряда но това няма да е за дълго , това първо. Второ какво ще правиш ако бързаш? Защото ако си на 40% , и я заредиш до 80% да кажем ще стане за половин час. Ама ако си на 15% и до 80% няма да е така бързо. И какво правим ако си на 10% ,и най-близката до теб зарядна е на тоя кауфланд обаче там има друг зелен каун дето тъкмо е пристигнал? И защо не кажеш колко отнема зареждането от 80-100%? Новите батерии им няма нищо да се зареждат и до 100%. Електрониката си знае работата, но пишете за тия прословути 80% само защото тъжната истина е че 15-80% е най-бързото зареждане. За момента в Бг няма портативни зарядни зареждащи ванове като услуга нито може да и занесеш ток в туба. Та като ще се хвалиш, кажи как си отишъл до морето например? Защото на моята нафтова печка от 65литра "батерия" и правя извънградско от 980-1200км и ми излезе 20 000лв...

Ха ха ха ... Хиляди закъсали за ток коли, откраднати батерии, гуми, компютри и каквото още се сетите...

Да, есествено. Чичо Гошо даже вече тръгна да продава Пасата за 1000 лева и да купува Тесла. Абе вие идиоти ли сте?

Веднага, ако кажат откъде да взема останалите 60000 за един plug-in hybrid :)

Такива скъпи играчки ще могат да си позволят само дечицата на дебелите чичковци дето правят милиони под масата.

А смятате ли разходите? Примерно ремонта на евентуални проблеми няма да стане в кварталния сервиз, ще трябва да ходиш в специализирания, който може да има само с София, или дори в Гърция. Ремонта там ще е с 50% по-скъп защото специалистите по електро-коли са кът и високо заплатени. И не само не можеш сам да си ремонтираш нещо, но и НЯМАШ ПРАВО да ремонтираш сам. Ако го направиш, то подлежиш на съд. Другото е че електрическите коли се карат САМО пет години. След това трябва да се подменя или акумулаторите (което не е икономически изгодно), или се налага да се бракува тази кола, и да си купиш нова. Разбира се за едни нови 40 000 лева. Така че който си купи електрическа кола, да си прави сметката че той не купува кола, а си плаща 40 000 лева за правото да кара кола за пет години. Както и да го смяташ излиза че даваш 700 лева всеки месец, за правото да караш електрическа кола. Забравете за това, че "купувайки" кола, ти наистина си купуваш кола, и че тя е твоя. Ти ставаш роб на този който ти даде право да се качваш на колата, и ще си му роб завинаги. Ще си задължен да си купуваш кола през пет години, искаш или не. Същото е както вземането на заем да си купиш апартамент. Изплащаш го до живот.

Карам Приус плъг им вече 10 години. Никакъв проблем. На ел колите какво им е толкова? Ще се научат да ги оправят, но то няма кой знае какво да се оправя. Електромотор и батерия. Това е.

Не бъркай Тойота с останалите БОКЛУЦИ.

Батерията ти стига брато.

Да ама тойота е хибрид! В 80% от времето работиш на бензиновия мотор, а той над 200 000км въобще не е като да не започва да прави простотии. На Приус живота на батерията е около 10г и струва да я замениш с нова около 10-15 000$. Та всеки взел 10-тина годишен приус батерията е на 70-75% от капацитета си. На новите ектромобили няма още данни как и какво ще се сменя по батериите, но за тесла в щатите зор се намират свободно части като капаци, брони, врати.. камо ли батериен блок. И при толкова енергия в тия клетки трябва да си опитен механик и то с познания па електротехника. Не може бай Пешо на 60-дето опелчета и голфчета правил, да седне да смени батериен блок..

С други дими, 20% ДДС няма да се плаща и ще се поема 10% от цената на автомобила. Всичко 30%

А ако автомобила влиза от зона, за която се дължи мито(което е 10%), то на практика няма да се вадят пари от бюджета, а колите ще се продават безмитно и без ДДС, което е общо 30%. В момента автомобили, които идват от САЩ и Канада дължат 10% мито+20% ДДС (30%).

Около 80% от българите не успяват да покрият ежедневните си разходи. Дали ще предпочетат да закупят автомобил за 70000 лв или за 5000? Автомобила е необходимост, а не екстра.

Автомобила е екстра. През соца нашите нямаха кола и се придвижвахме с публичен транспорт. Не сме имали проблеми. Майка ми вече е на 67, няма шофьорска книжка, а обикаля без проблем. Кола за 5,000лв.не е кола, а главоболие, безкрайни ремонти и безсмислена.

Само комплексираните селяндури смятат, че трябва непременно да се придвижват с кола от селската си къща до бакалницата или кръчмата и да казват, че колата е...необходимост! Това лято се убедих в това; само аз ходех пеша за раздвижване и здраве из балканското село, докато селяците, купили стари трошки за по 1000 лв. и "парадираха" заможни и важни! Избиваха комплекси и харчеха луди пари за гориво!

А цимента, пясъка и инструментите с магарето ли да ги пренасям или на гръб?

Форд продава електрически двигател за 3600 долара. Още 10 000 долара за батериите. Останалите джаджи ще струват още 5-6 хиляди. Тоест около 20 хиляди долара, но трябва да имате здраво старо шаси, на което да качите всичко това. Ако сравните с цените на електрическите коли - няма да намерите под 40 хиляди долара. Да речем, че се бръкнете и платите за електромобил. Дори в София зарядните станции са кът. Недай си боже да тръгнете нанякъде. Пустош, няма и помен от зарядни станции. Значи така. Първо се изгражда инфраструктурата, а след това се пускат електрическите коли. Умни хора от Тойота изчислиха, че ако Япония мине 100 % на електрически автомобили през 2035 г, страната ще се сбкъска с огромен дефицит в производтвото на ток. Лесно е да се мечтае, но създаването на нови енергийни мощности е много скъпо нещо. Особено ако трябва те да с напълно зелени.

За елмотора на Форд знам, ама я ми кажи батерията откъде и как точно да я разположа особено ако е голяма и плоска като на тТеслата

Ще закупя стар дизелак за 500лв и ще се възползвам от 12 000 за малка китайска електричка. За града за бързи курсове ще ми върши работа. Но трябва да сте сериозно ненормални да си мислите, че ще си продам 4х4-то за кибритена кутийка ставаща само за асфалт и градски условия.

Хубаво нещо са електромобилите, но откъде електричество??? Най-добрия вариант, поне според мен, са хибридите.

Литиевите батерии изобщо не подлежат на рециклиране. За това и Li поскъпна до небесата и има голям недостг в световен мащаб.

Рециклират се изцяло почти. Но няма почти нищо за рециклиране. Естествено е да поскъпне, като всички се хвърлиха да правят.

Хора, живеем в България, не забравяйте! По магистрала "Марица" все още няма къде да се изпикаеш, няма бензиностанции...трите тунела на "Хемус" не са били отворени заедно никога...кога ще има инфраструктура за зареждане на ел. автомобили - никога! Това е неприлижимо тук! Няма нужда да говорите за Норвегия, те са от друго измерение!

В България нищо никога не е приложимо заради хората, които живеят в нашата страна и манталитета им.

Не. Най-малкото защото у нас няма никаква инфраструктура за зареждане

Карайте на ток, излиза горе долу колкото 5 лв за литър дизел. Бухаха

Да изригне Yellowstone та да се оттърве света от войни, ваксини, електромибили и прочие.

Да си ги карат американците. Те печатат петродолари и могат да дават колкото си искат субсидии. Нека се набълботат хубаво и когато дойде време да изхвърлят и да унищожат примерно 1 милион батерии по два тона едната ще ги видим колко зелена ще им бъде глупавата идея.

Литиевите батерии от 2019та се рециклират на 97%. още някоя стара опорка да изкараш?

Пак ти ли бе? Това, за което говориш е все още в сферата на добрите пожелания! Ще се правят заводи, които планират да направят подобно рециклиране. Също така след като излезе от употреба батерията в автомобила далеч не и е свършил живота, ами още 10 години може да се използва за буферен капацитет за електроенергия, произведена, да речем от енергийни източници, на които не може да се разчита - Вятърни електроцентрали, ФЕЦ, и прочее. Това е идея ... да се запише в новата ЕС директива, че над 90% от старите батерии трябва да се рециклират. Има завод, който е изграден специално за един тип батерия, и успяват с всичко без електролита. Но за момента няма достатъчно батерии от е-автомобили излязли от употреба, за да е рентабилен такъв завод, а и не се знае въобще, дали ще се осъществи идеята. Лабораторно са го докарали до 90%.

Харесва ми оптимизма ти, ама за да рециклираш една 18650 клетка коства около 1.2-1.6$ а за да произведеш нова под 1$ и става по-бързо. Няма също да мислиш и за отпадъците след утилизацията на старите батерии.. И я дай пример колко са заводите в света преработващи батерии? Да ти видим на теб опорките! Защото мога да ти посоча много места за рециклиране на електроника и батерии в Индия, Китай и Африка. Но там нито е екологично, нито е продуктивно нито пък успяват с рециклирането. в момента има огромен обем стари батерии и елекхроника но не виждам масово да намаляват добивите и увеличават рецилирането. А точно обратното...

Провала на ел-колите е предизвестен. Няма (и няма да има в близките 30 години) толкова ел енергия, която да замести енергията на милионите тонове течни горива, които се използват сега. Видяхме как работят вятъра и слънцето при една седмица студ миналата зима в Тексас. Да не говорим че няма и достатъчно редки елементи за толкова батерии

раздел вицове го изместиха от тука :)))

Видяхме как там АЕЦ се провали при студа. И тъпаците почнахте да пишете тъпотии. ВЕИ нямаха проблеми със студа, проблема е че не могат да правят повече отколкото са инсталираните мощности и че ФЕЦ не работят през ноща. Т.е. липсват и системи за съхранение на енергията. Та в Тексас ВЕИ не можаха да компенсират провалилата се АЕЦ.

Альо политмаймуната, скоро ще закъсаш от към литиевите смазки и пак ще те подмазват с мас. Големи скърцане ще падне ве шебек.

насила се опитват да наложат на хората неща които не искат. той живота учи! гледката след всяко задъстване в града да има останли намясто заради свършила батерия предстои! Точно както падна ми батерията на телефона....

99.99% от коментиращите са виждали електрическа кола само на снимка или да минава покрай тях. И много ви личи! "Ама в ПИК и БЛИЦ писаха, че.."

ЕСТЕСТВЕНО ЧЕ НЕ ! ЦЕНА ИКОНОМИЧНОСТ ДИЗЕЛА НЯМА РАВЕН

Ел колите са последната глупост на МУск и празноглавите американци, които направиха тъпака милиардер.

В Норвегия карат около 10% електрички благодарение на яко субсидиране. Но като навъртяни километри 98% се пада на ДВГ. Просто батериите още не стават, не са удобни. А иронията е че парите на Норвегия са основно от нефт и газ.

10% направиха САМО през 2020та когато продадоха малко под 500 000 електрически коли... справка: www.statista.com/statistics/696187/electric-and-hybrid-cars-number-in-norway/

Ти чуваш ли се какви ги приказваш - продали 500 000 за 2020. Това са общо електричките и хибридите в Норвегия през 2020, а не новопродадените през 2020. А сега си помисли само за София колко коли има и пак се запитай колко за 500 000 за Норвегия.

Глупости. През 2017 г. делът на електрическите и хибридни автомобили в Норвегия е превишил 50%.

"електрическите и хибридни", както сам си го написал, тъпако. А дали си наясно какво е хибриден автомобил?

през 2020 са продадени 420 000 ЕЛЕКТРО и 80 000 ХИБРИД и 50 000 БЕНЗИН в Норвегия. Кое не разбра?

Аз съм на ясно, а ти наясно ли си? Освен това давам статистика за 2017 г, а сега 2021 г привършва. Прoдaжбитe нa eлeктричecки прeвoзни cрeдcтвa в Нoрвeгия oтнoвo чупят рeкoрди. Cпoрeд дoклaд нa мecтния Cъвeт зa пътнa инфoрмaция дeлът нa чиcтo eлeктричecкитe мoдeли прeз ceптeмври ce e увeличил дo 77.5 прoцeнтa, или 13 941 брoя, кoeтo e c 45.8 прoцeнтa пoвeчe oт гoдинa пo-рaнo. Ocвeн тoвa ca прoдaдeни 2 508 plug-in хибридa, кoeтo прaви eлeктрифицирaнитe мoдeли 91.5 % oт нoрвeжкия aвтoмoбилeн пaзaр.

До двамата лъжльовци - не делът на електрическите автомобили се е увеличил до 50% или до 77% както казвате а делът на продажби спрямо общите продажби се е увеличил до толкова. Регистрирани автомобили в Норвегия - 2,82 милиона, електрически 340 хиляди(малко над 13%). Всичко друго е манипулация. И това е държавата с най-много електрички на глава от населението! Толкоз!

не схващам идеята ти да лъжеш хората за нещо което се знае от всички. 9 от 10 коли в Норвегия за през 2020та година са с електро.

Статистиката е следната - в Норвегия има регистрирани 2,82 милиона автомобила. Тези умопомрачитлени суми за 9 от десет автомобила, че са електрически, не отговарят на истината. Продажбите за последната година са така, но това не значи, че автопарка им се състои от 90% електрически автомобили. Ни най-малко. Факт е, че само 9% от продажбите за миналата година там се падат на автомобил с ДВГ. Но като се погледне статистическия им сайт ес ес бе точка но може да се види, че от 2 823 543 регистрирани автомобила там, електрически са 340 002. Толкова по въпроса. И това става само благодарение на много силни субсидии.

Слаб(2) по английски, приятелю! Цитат 'ПРОДАДЕНИТЕ КОЛИ САМО САМО САМО за 2020та които са електрически са - 346 921' Заглавие на таблицата, която вие сте дал 'Number of electric cars and plug-in hybrids in Norway from 2012 to 2020 ' В пряк превод - брой на електрическите автомобили в Норвегия от 2021 до 2020. Което означава, че общия брой на електрическите автомобили, които вие сте дали - в т.ч. камиони, трактори, автобуси и прочее е 346 921. И това е държавата с най-голям процент в света! Трябва да се има в предвид! Аз дадох данни само за автомобилите за любители шофьори. И двамата използваме вярни данни, но някой от нас лъжка малко ... умишлено или от незнание, не знам!

Норвегия електричките са 346 921 броя, а плъгин Хибридите 142 858 броя през 2020 г, а сега сме към края на 2021 г. В момента са над 400 000 електричките

кой от вас "спецАлисти" е карал до сега електрическа кола. Само питам ... че явно само на картинки сте го гледали.

Земаш си един Спарк за 20 кинта и караш. Ако си се навил на елвктричка, мое да пробваш и различни модели

Настроихме хората срещу Ковид ваксините (няма Спутник) . Време е да ги настроим и срещу електро автомобилите. Щом не са руски, не трябва да се купуват. Идиоти.

Колега не си прав,заеви ваксините..............Само да не стане като стъклото и пластмасата.............И виждал ли си мина за литий,лунен пейзаж?

А ти виждал ли си? Обикновено се добива подобно на морската сол.

в германия го добиват от минерална вода... без лунни пейзажи.

Ясно разбрах те ,след като лития се добива като морската сол...................иначе не е трудно за всеки въоражен с интернет и п.с,телефон или таблет......

Ми щом имаш телефон провери, бе тъпак, а не да пляпаш малоумно. Виждал той бил Лунен пейзаж....

Ей мърльо, я се дръж прилично!

При катастрофа батериите изгарят с много висока температура, дори костите на пътниците изгарят. От опит в тесла.

а стига бе... щото само тази седмица не изгоряха 5 автомобила да основи в България. Тесли ще да са били.

Много редко се палят батерии, колкото до изгарянето питай Пол Уокър как се гори с бензинова кола.

Да, бензиновите горят по приятно..