Коментари - Реалното строителство на тунела под Шипка започва през пролетта на 2023 г. | Бизнес.dir.bg
назад

Реалното строителство на тунела под Шипка започва през пролетта на 2023 г.

Трасето е дълго 10 километра и 550 метра, предвидените средства за проектиране и изпълнение на СМР са около 358 млн лв с ДДС

Обратно в новината
| Редактор : Лилия Чалева

Коментари - Реалното строителство на тунела под Шипка започва през пролетта на 2023 г. | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Не става ясно как така току-що е започнал проектирането, но вече се знае с точност до метър какви и колко тунели ще има.

идеята/проекта е доста стара (над 125 години) и много инженери са се занимавали многократно с това, а планините за преодоляване са си все същите :) Пари е нямало...

Що не провериш как чуждите фирми стоят в чужди държави големи инфраструктурни проекти???? На място от чуждата фирма са само най-големите специалисти проектантите и контрольорите. Цялата работна ръка и всичките машини са на местни фирми под изпълнители. По този начин бяха построени и палмата в Дубай и тунела под Ламанша. Една фирма печели договора за строеж след това наема цялата работна ръка на място. Да не би да мислиш, че някъде по света и във фирма дето разполага с цялата работна ръка и всички машини за построяване на такъв инфраструктурен проект? Като изключим Китай където всичко е държавно. Разходи се покрай който и да е строеж на сграда в момента. От една фирма работниците от друга фирма камионите трета кранове четвърта бетоновози и така нататък и така нататък. Обаче строителя е една фирма.

Аз не съм съгласен с всичко което си написал. Арабите за строителството на Дубай и Абу Даби са давали единствено кинтите. Западноевропейски и Американски фирми проектират. После отиват с инженерите на място а работниците от Индия, Бангладеш и други. Как ще накараш арабин с доход 5000$ без да прави нищо , изведнъж да се катери и строи кули или острови. При тях има и една доста интересна специфика- Цялото оборудване за обекта се купува чисто ново и като свърши проекта се продава. Тук в БГ такова нещо е невъзможно. За другите държави това важи с пълна сила.

Само не и "Хидрострий" - тотални некадърници, със и без подизпълнители ! Важно е строителния надзор да не е от България !

След директната самолетна линия Литва-Буховци, следващото Велико достижение на ПП - тунел под Шипка

Е, то и Хемус започна 1972...;)

Значи, изборите са сигурни. Винаги, когато идват избори, започват да строят тунела под Шипка и автомагистрала Хемус.

Вервам :)

по-надлъбочко и да подпрете с греди, да се не срути паметнико или никое топче да ви удари у главата, че като ви глеам таквие отвеяни......

И Този проект са му сложили едно може. Трябваше да стартира пролетта на 2021г. Ако Герб управляваше, досега половината тунел да е изкопан. Вярно че щяха да откраднат едни пара, но все пак. Има избрана фирма изпълнител, само чака финансиране. От ПП коалиция , забавиха един билюк проекти, важни за Българската инфраструктура. На кой му пука обаче, нали парите сега трябва да се отчитат при Кокорчо, А гражданите да го духат.

Пишете, че "Агенция пътна инфраструктура даде зелена светлина на проекта за строеж на тунел под Шипка." А защо не пишете, че има на 30 декември 2021 година от Министерски съвет на Република България е приет План за управление на Природен парк „Българка“, обнародван в ДВ бр. 4 от 2022 г. с който се забранява всякаквостроителство на територията на парка, където трябва да се строй тунела? Това е нормативен акт, който се обжалва от кмета на Габрово, но за сега е пречка пред строителството. Агенция пътна инфраструктура даде зелена светлина на тунела, но Министерски съвет е забранил тунела да се строй... :) Новината ми изглежда като поредният пропаганден ход на правителството да покаже, колко са добри...

Идат избори бе пич. Требе да се лъже и маже.

Що дрънкаш глупости, и то с правописни грешки??? Всичко мина през ВАС и няма какво повече да се обжалва. Друг въпрос е, че всеки път, когато трябва да започне строителството, властта се сменя и си оставаме с пръст в уста.

За праписните грешки си прав - но се ефектирах. За другото - делото е прехвърлено в Аднминистративен съд София-Арад и обединено с други дела под № 3454 от 2022 г. - Въпроси или да ти го пратя. ВАС се отърва от зорещия картоф...

ЗНАЧИ ИМА ШАНС МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛЯ СТЕФАН ЯНЕВ ИЛИ МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛЯ КОСТАДИН КОСТАДИНОВ ... ДА ГО ОТКРИЯТ ПРИ ПОСЕЩЕНИЕТО НА ПУТИН В СОФИЯ

Едва ли. Фирмите, които трябва да строят тунела ще ги мобилизират /евакуират/ да строят в Мариопол и Донецк. Тунела може да почака.

По стара традиция бачкаторте ще си доведат по една рускиня за булка.

Ние сме неприятелска държава за Русия и няма да вземат и една българска фирма. Имам приятели, които заради наложените санкции 2014 се върнаха от Русия. Работеха в Ар..груп и изкарваха повече пари, отколкото в западна европа(4-5000$) на месец, Говоря за стрителни работници - Зидари,Мазачи , Бетонджии, Кофражисти и други. Техническия и инженерния състав по 7-8000$. Вярно и работните места са били дълбоко в Сибирската тундра(Нови Уронгой) и не може да напускаш или влизаш в града току така. Така че, няма да са български фирми - по скоро турски и арабски, може и китайски да повикат за възстановяването на Донбас.

В Украйна след войната ще трябва много работна ръка. А и на нас Копейката ще ни е Премиер а Мтрофанова Генералгубернатор и няма да имаме нкакви проблеми с Русия. Мустафата успя да направи невъзможното - от най-заклетите русофоби направи русофили.

Ото, Опомни се човече. България е избрала своя път и той е ЕС. Никой няма да гласува за излизане от ЕС. Виж, НАТО може и да напуснем. Отношеняита с Русия не може да се променят така драстично и изведнъж, има си проццедури , гласувания в парламента и т.н.

Да, ама не! Започва, ама не започва! При такова нестабилно държавно управление и риск от нови избори няма да започне НИ-ЩО! Едно голямо НИ-ЩО ще започне! Ще видим пари на кукувден! Или може би... на БойкоБорисовДен!

Не се тревожи. БойкоБорисовДен няма да дойде. Оставете Киро да работи. В лоши времена постигна по-висок растеж на БВП от колкото банкянския в добри времена.

Растеж на цените.

Ето това е ключов инфраструктурен проект, който заедно с магистралите планирани и строящи се, биха вкарали Севера в 21 век. Дано не затлачат!

,,...биха вкарали Севера в 21 век...'' Грешка....да се чете ,,...в 20. век...''

за мен реално се работи по тунела,дори половината работа е свършена.

Май вече си минал през него?

Делян Пеевски, че прай проектите а ГЕРБ и БКП че строят. Весел водевил.

Как може да давате на БГ пътищарски фирми да изпълняват толкова сложен обект?! Нашите пътищари са толкова некадърни, че една шахта с асфалта не могат да изравнят! Един наклон не могат да направят да се отича водата! На една магистрала се налага да се правят нон стоп ремонти на ремонта! Толкова хора се изпотрепаха заради некачествени пътища! През тунел строен от хидрострой и сие е опасно да се минава! Варненци им познават некадърността до болка! Всяка година ремонтират аспарухов мост мега некадърно и което са пипнали за нищо не става! Извикайте читави западни фирми: португалски, испански... ще направят всичко качествено и ще спестим оари после от ремонти! Акъл нямате да давате на некадърните герберастки пътищари да правят тунел под Шипка!!!

Киро щеше да вика пътищари от Германия, ама тъкмо да дойдат и вие го изгонихте!

Направо от Европейския Съюз да изпратят чужди фирми и на тях директно да им дадат парите, щото ако минат през България ще потънат като в огромна черна дупка както става и до ден днешен!!! Изобщо - в България пари не трябва да влизат, нито един евроцент! Плащат на чуждите фирми, внасят суровини, техника и материали и те строят - чужденците! Ние само ги пускаме. И строителния надзор, и авторския, от проектирането до рязането на лентата да става от чужденци! И Бойко Борисов да не реже лентата - само с едно "кръц" с ножицата и сума ти пари ще окраде пак! В Черна Гора строят най-голямата магистрала до Адриатика в този регион, а строителят е китайска фирма.

В Европа тунели по три километра свързват две съседни села.

Нали първо требе да се изготви технически проект и да се приеме. После да се направи работен проект и да се приеме. И едва тогава да се строи. Или пак че я караме като да сковеш кочина. Както доде. загубена работа.

От къде пари? Караджов нали каза че нема пари.

То с пари всеки може...

Ни можи ! Слафчу и Бокича казаха че нямало пари в държавата.

Тия с това копаене ще бутнат паметника :)

ако подмяната я изметем възможно по - скоро, то може и по - рано да стартира!

Гледам какво построиха последните 2 служебни и сегашното правителство , значи първа копка 2023, а ще го завършят след 20-30 години.

И ще го затворят за ремонт 3 месеца след това!

10 юни. А къде реално е хамериканският газ?

Може би е в тунела?

На 44 съм и едва ли ще доживея завършването му.

ако е реално , то трябва да започне сега . "следващата" година едва ли ! този филм поне 10 пъти е бил пускан !

От сигурен източник знам, че този проект е започнат по времето на ГЕРБ и ПП само си присвояват заслугите! Инициирането на строежа, предпроектните проучвания, отчуждаване, процедури...всичко е благодарение на кабинета Борисов и единствения начин този проект да бъде изпълнен, както и много други е г-н Борисов да се върне в управлението на тази страна!

Нищо няма да започне, не се заблуждавайте!

Ако не се смени властта - няма!