Професия "Инфлуенсър" представя Деляна Немска
Бъди, какъвто си, а който те харесва ще остане, който не, ще си тръгне
"Работих близо 9 години на първото си работно място, където се издигнах от продавач-консултант в един магазин за мъжка френска мода до бранд мениджър на цялата верига в България. Там открих и маркетинга и бързо разбрах, че това е истинското ми призвание", открито споделя Деляна Немска пред Бисер Кунчев и продължава:
"Сигурна съм, че професията "Инфлуенсър" е изключително желана в момента, най-вече сред по-млади момичета, понеже изглежда лесна, приятна и неангажираща. На тях мога да кажа обаче, че коства много повече, отколкото изглежда, и изисква много повече стратегия и концепция."
Коя е тя?
Казвам се Деляна Немска и съм родена в Пловдив. Живея в София още от далечната 2010-та година, като се преместих в столицата, за да уча и завърша "Икономика на търговията" в УНСС. В детството си се занимавах с изкуства като - свирене на пиано, модерен балет и изобразително изкуство, но живота ми след това ме отведе към икономическите науки, маркетингът и рекламата. Още от гимназията насам владея английски и френски, но с напредването на годините се оказа, че езиците са голяма моя страст и ги усвоявам лесно, тъй че се оправям и съвсем спокойно разговорно на италиански, испански и румънски. Работих близо 9 години на първото си работно място, където се издигнах от продавач-консултант в един магазин за мъжка френска мода до бранд мениджър на цялата верига в България. Там открих и маркетинга и бързо разбрах, че това е истинското ми призвание. С идването на пандемията обаче се преквалифицирах в дигиталната страна на маркетинга. A към днешна дата развивам дигиталния маркетинг на една от най-големите онлайн аптеки в България.
Разкажи ни, как ти хрумна да станеш инфлуенсър и какво те мотивира бъдеш такава и да продължиш да се развиваш в тази посока?
Вече около 5 години развивам личния си профил - и то смятам, съвсем успешно. Съвсем не започнах с идеята обаче да ставам инфлуенсър. Преди време изпитвах изключителна неприязън към снимките, срамувах се и не желаех да заставам пред камерата. Смятах, че мястото ми е зад обектива, а и винаги съм имала добро фотографско "око". Впоследствие реших, че е време да превъзмогна тези свои комплекси и като добро "лечение" за проблема ми се стори активното публикуване в Instagram. Не бих казала, че да се снимам вече е най-любимото ми занимание, но определено победих срама, което смятам за едно не-лошо постижение.
Преодоляването му успя и да ми донесе различни вълнуващи емоции с мои участия в телевизионни предавания, испански филм и други. Към днешна дата обожавам чувството за естетика, което изградих и поддържам чрез създаването на съдържание, обожавам и общуването с разнообразни и интересни хора, както и възможността да споделям и своеобразно да запазвам красиви моменти от живота си.
Какви качества трябва да притежава един истински инфлуенсър и това може ли да бъде професия?
Инфлуенсърството е професия. И това отдавна не стои далеч в имагинерното бъдеще, а е тук и сега. Какви качества обаче трябва да притежава е твърде субективно понятие - особено ако се вземат предвид инфлуенсъри в специфични ниши, които бих нарекла по-скоро експерти. Със сигурност обаче и във всички случаи изисква голям усет към красивото, адаптивност в изключително динамичното дигитално пространство, увереност, а доста често и силна психика.
Кои български и световни инфлуенсъри ти правят най-добро впечатление и с какво?
Аз отдавна следя огромен брой български и световни инфлуенсъри. А с част от българските, имах и удоволствието да се запозная, поради работата ми в дигиталния маркетинг (голямо звено от него е именно инфлуенсър маркетинга). По време на работата ми съответно - нямаше как да не изпъкне сред другите - Стефани Петкова @stefiex1 - тя е абсолютен професионалист със страхотно мило отношение и определено разбива митовете за не особено приятните за съвместна работа инфлуенсъри. Имам обаче една абсолютна любимка и една от малкото (да не кажа единствената) български ютубърки, които гледам за удоволствие, а не, за да съм в час с работата на всички. Това е Йоанa - @yoana.yokko - тя е прецедент за българските инфлуенсъри поради факта, че не рекламира и не монетизира нито един свой канал. В същото време е изключително забавна и мъдра, тъй че препоръчвам на всеки да се запознае със съдържанието и. От световните инфлуенсъри обожавам @amberscholl , която със своето чувство за хумор и съвети за това как да изглеждаш "скъпо" с ограничен бюджет, успява да изгради истинска империя за себе си и не спира да сбъдва мечтите си. А поуката, с която оставаш от нейното съдържание е, че "мечтите се сбъдват".
Трупането на последователи безспорно е голяма страст и показва одобрение на това, което правиш. Развивайки своя личен бранд, какви са следващите ти цели и какви резултати очакваш?
За 2023-а съм поставила една доста амбициозна цел за профила си - 50 000 последователи. Предстои ми много работа, особено и по предстоящото ми стартиране на youtubе канал, който да добавя към останалите ми социални мрежи. Влагам изключително много време, енергия, а не на последно място и средства - относно монетизирането на каналите ми имам също конкретни финансови цели, които да изплащат настоящите и бъдещите ми вложения. Обичам да казвам обаче, че нищо не е на всяка цена, основното ми работно място е на преден план и винаги съобразявам ангажиментите си.
Когато потребител купува от продукт, който ти рекламираш, това според се случва заради неговите качества или заради теб самата?
Аз съм медийния канал, в който се случва позиционирането. Аналогично на други рекламни канали е много възможно потребител да научи за конкретен продукт именно от мен или съответно друг колега. Забелязала съм с времето, че доста хора имат изрично доверие в мен и биха купили продукт, заради моята препоръка. Смятам, че това е резултат обаче от дългогодишната работа, в която ясно съм показала, че не бих показала продукт, който лично не харесвам и не използвам.
Трябва ли един инфлуенсър да има и друга основна професия? Могат ли двете занимания да вървят паралелно или е нужен ясен фокус?
Дали трябва - това си е изцяло лично решение и преценка. Факт е, че ако нямаш с какво да се издържаш, то трудно би преодолял първите няколко години, докато колелото се завърти и успееш да монетизираш каналите си. Съвсем възможно е обаче, да се съчетава с основна професия, особено с добра организация на времето, много желание и креативност. Разбира се, както и всяка друга професия - може да процъфти ако концентрираш цялото си време и внимание в една посока. Сигурна съм, че "професията инфлуенсър" е изключително желана в момента, най-вече сред по-млади момичета, понеже изглежда лесна, приятна и неангажираща. На тях мога да кажа обаче, че коства много повече, отколкото изглежда, и изисква много повече стратегия и концепция. Препоръчвам им да започнат работа в тази сфера, например в дигитални агенции, които се занимават с инфлуенсър маркетинг, да обогатят опита си и да развиват каналите си като "side hustle" докато не дойде момента да се отделят и да го превърнат в своя основна професия.
Каква е твоята рецепта за поддържане на популярност и имидж в дългосрочен план?
Моята рецепта включва нещо простичко: "Бъди, какъвто си.. който те харесва ще остане, а който не, ще си тръгне." За мен в никакъв случай популярността не е на всяка цена. Нямам намерение да изневерявам на себе си с оглед на това да спазвам определен имидж. Почитател съм и на свободната воля - не обичам да ангажирам хората с молби да следват някой от профилите ми в социалните мрежи. Всеки сам избира според предпочитанията си и това е изцяло окей.
Какъв е най-интересният продукт, който би желала да рекламираш?
Може би не точно продукт, а услуга, кауза или генерално mindset, свързани с финансовата култура и базови обучения по темата. Смятам, че в България има огромна липса на знания и практика по темата и най-вече на места, от където да получиш такива. Бих искала да разпространя възможно най-много собствени поуки, знания и методи и да помогна на бъдещите поколения да правят много по-разумни финансови избори в живота си.
Има ли продукти, които не би рекламирала и защо?
Не бих позиционирала в каналите си нищо, което аз лично не харесвам и не бих ползвала. Със сигурност не бих рекламирала и кредитни продукти, както и нещо, което е възможно да даде лош пример на обществото.
Къде се виждаш след 10 години професионално?
В най-добрия случай - щастливо пенсионирана и живеейки живота си. Но понеже се познавам.. дори да съм стигнала до възможността за това, ще продължавам да водя и развивам собствен бизнес в сферата на дигиталния маркетинг и/или онлайн търговията.
Ако трябва да направиш реклама на България като туристическа дестинация, какво би казала на потенциални туристи от чужбина, за да ги мотивираш да дойдат тук?
Темата е изключително благодатна за реклама, както за визуалната, така и за текстовата част. В България е събрана такава огромна красота, че дори и с няколко кадъра, включващи планини, море, обичаи, народни песни и танци, хилядолетна история.. може да се получи истинска феерия. По-важната част в случая за мен е реално да се прави и разпространява подобна реклама!
Финално - ако трябва да спечелиш нови последователи с едно изречение, кое би било то?
Ще кажа само това:
Beautiful souls recognize beautiful souls. Keep being genuine. Your people will find you.
НАЙ
Митата на Тръмп, които карат италианския агробизнес да трепери
Поскъпването на храните на едро се забавя
Дълговата реформа в Германия ще обхване отбраната, разузнаването, помощта за нападнати държави
Поскъпването на храните на едро се забавя
Митата на Тръмп, които карат италианския агробизнес да трепери
Дълговата реформа в Германия ще обхване отбраната, разузнаването, помощта за нападнати държави