Професия "Инфлуенсър" представя Анна Стойкова
"Автор съм на 3 кулинарни книги и над 200 рецепти за здравословно хранене"
"Не е нужно да напускаш работата си, която ти носи сигурност, за да бъдеш инфлуенсър. Нещата могат да вървят ръка за ръка, поне докато не започнеш да изкарваш достатъчно, така че да можеш спокойно да се отдадеш изцяло на това. Разбира се, ако си изцяло отдаден само на едно нещо, то ще се развие и стане успешно много по-бързо", открито споделя Анна Стойкова пред Бисер Кунчев и продължава:
"Професията инфлуенсър е изключително отговорна и колкото по-голям брой от последователи имаш, толкова повече трябва да внимаваш да не поведеш в грешната посока някой, който ти се е доверил. Не е честно да рекламираш нещо, в което не вярваш или нещо, с което нямаш опит, а да твърдиш обратното."
Коя е тя?
Казвам се Анна, но можете да ме наричате и Веганна. На 32 години, родена съм в Бургас, но съм дете на света. Завършила съм немска езикова гимназия към Гьоте институт с немски език и съм изучавала паралелно английски. Завърших бакалавър "Интериорен и пространствен дизайн" в Нов Български Университет в София, работила съм няколко години по специалността като интериорен дизайнер, но в момента далеч не се занимавам с това. Открих своята истинска страст в сферата на кулинарията, пътешествията и здравословния начин на живот. За момента интериорният дизайн за мен е само хоби, с което винаги ще обичам да се занимавам. Към днешна дата съм автор на 3 кулинарни книги, имам собствено мобилно приложение Veganna с около 200 до този момент рецепти и хранителни режими, и съм се посветила на това да помагам на хората да бъдат своята най-добра версия чрез здравословно растително хранене като споделям ежедневно рецепти, които са лесни за следване и изпълнение. От тази година започвам да водя и ритрийти заедно с моя много близка приятелка, с която вибрираме на една честота. Тези ритрийти ще се водят в Бали и други екзотични места по света, както и в различни горещи точки из Европа, като ще бъдат с фокус на йога, трансформиращи практики и храна, съобразена изцяло с тях.
Разкажи ни, как ти хрумна да станеш инфлуенсър и какво те мотивира бъдеш такава и да продължиш да се развиваш в тази посока?
Не се възприемам точно като инфлуенсър, а по-скоро като обикновен човек, изградил с много труд и постоянство едно сериозно и вярно общество от последователи, които му се доверяват и следват неговия пример. Човек, който прави всичко по силите си да влияе позитивно и да вдъхновява в името на един по-добър свят. Инфлуенсър за съжаление може да бъде всеки в наши дни, но зависи много по какъв начин насочваме енергията си, както и посланията, които отправяме към хората, които ни следват или имат достъп до нашите онлайн светове. Не зад всеки инфлуенсър стои конкретна кауза, защото можем да наречем даден човек инфлуенсър, още в мига, който започне да рекламира продукти онлайн. Аз много внимателно подбирам брандовете, с които работя и определено следя за това да сме на една вълна и да споделяме обща кауза когато избирам да ги позиционирам в своите канали. Мотивира ме ежедневната позитивна обратна връзка и благодарствени съобщения и коментари, които получавам от своите последователи. Значи това, което правя, има смисъл и то трябва да продължи да се развива.
Какви качества трябва да притежава един истински инфлуенсър и това може ли да бъде професия?
На първо място честност. Не толерирам рекламата на продукти само заради финансовата подкрепа, от която всеки от нас като фрийленсър има нужда. Не е честно да рекламираш нещо, в което не вярваш или нещо, с което нямаш опит, а да твърдиш обратното. Срещала съм не един профил, в който има събрани реклами от мода и тоалетна хартия до веган хранителни продукти и еко козметика. Това не ми се връзва, а и вярвам хората не са глупави и със сигурност са наясно, че такива "инфлуенсъри" нямат кой знае какви ценности и промотират всичко просто за пари. Професията инфлуенсър е изключително отговорна и колкото по-голям брой от последователи имаш, толкова повече трябва да внимаваш да не поведеш в грешната посока някой, който ти се е доверил. Освен тези, според мен всеки онлайн творец трябва да притежава естетическо възпитание, за да поднася съдържанието си красиво, но не до степен на нереалисично, упоритост, търпение, доста непукизъм, защото недоволни и хейтъри винаги ще има, както и огромно желание и любов към тази професия. Иначе всичко би било безсмислено.
Кои български и световни инфлуенсъри ти правят най-добро впечатление и с какво?
Има наистина много и с течение на времето стават все повече световните инфлуенсъри, на които се възхищавам. Например Deliciously Ella и много други, които са безкрайно успешни в своите начинания. Възхищавам им се на постигнатото с толкова усилия, любов и посветеност. Започвайки от това да споделяш любимите си рецепти в Инстаграм, до това да имаш собствен бранд за веган продукти, кафенета, а вече и гурме веган ресторант в центъра на Лондон и още много! От българските инфлуенсъри следвам Ивана Александрова, Антоанет Пепе, Мона Гочев, Радост Тодорова, Янита Янчева и други.
Трупането на последователи безспорно е голяма страст и показва одобрение на това, което правиш. Развивайки своя личен бранд, какви са следващите ти цели и какви резултати очакваш?
Определено трупането на последователи и нарастването на броя им е полезно и именно това определя дали онзи бранд, с който си мечтаеш да работиш от толкова години ще те забележи и изяви желание да обсъдите евентуално партньорство, но освен това и когато разчиташ на собствена продукция, както е в моя случай, до голяма степен бройката има значение, защото това означава, че този продукт ще достигне до много повече хора, ще бъде видян и оценен, което означава и повече потенциални клиенти. Определено на мен ми е доста трудно, тъй като съм изключително нишова и не изневерявам на себе си и вярванията си в нещо, което е сравнително ново за България, а за хората често непознатото е странно, дори и страшно. Заредила съм се с търпение и не се отказвам, защото все повече хора намират себе си и редица ползи в растителното хранене, така че бавно, но славно е моето мото. За тези години вече съм постигнала доста добри според мен резултати и виждам огромен потенциал в своята идея и мисия и занапред. Все пак това е нещо, което тепърва навлиза при нас. Аз смело си мечтая и действам в посока да развия мобилното си приложение и то да стане най-добър помощник на всеки, който иска да се храни по този начин за здраве и да бъде най-добрата си версия, един ден вярвам, ще имам собствени продукти, ще издам още книги, а защо не и собствено физическо местенце, където всички ще са добре дошли да опитат на място приготвената ми с много любов храна.
Когато потребител купува от продукт, който ти рекламираш, това според се случва заради неговите качества или заради теб самата?
До голяма степен и заради двете. Аз не бих рекламирала продукт, в който не вярвам, и ползите от когото не съм изпитала първо. Разбира се, до голяма степен аз имам доста голямо влияние, особено ако става въпрос за продукт, който е напълно непознат за дадения потребител, но както вече споделих, моята съвест винаги е чиста и се надявам когато някой ми се довери на сляпо, да не остане разочарован никога.
Трябва ли един инфлуенсър да има и друга основна професия? Могат ли двете занимания да вървят паралелно или е нужен ясен фокус?
Не е нужно да напускаш работата си, която ти носи сигурност, за да бъдеш инфлуенсър. Нещата могат да вървят ръка за ръка, поне докато не започнеш да изкарваш достатъчно, така че да можеш спокойно да се отдадеш изцяло на това. Разбира се, ако си изцяло отдаден само на едно нещо, то ще се развие и стане успешно много по-бързо. Важно е да имаш желание, упоритост и търпение. Ако това е твоето нещо, то несъмнено ще се случи! Разбира се, трябва и да си подготвен, че това означава двойно повече работа и почти никаква почивка, но вярвам, в името на една голяма мечта. Иначе не би имало смисъл както и всяко друго нещо в живота...
Каква е твоята рецепта за поддържане на популярност и имидж в дългосрочен план?
Това да не изневерявам на стила си, да бъда себе си, да продължавам да правя всичко с любов и отдаденост, вярвайки, че наистина е правилно и по този начин помагам на някого. Дори и да е само един човек.
Какъв е най-интересният продукт, който би желала да рекламираш?
Нещо, свързано с растителното хранене - например полезен уред, който ежедневно присъства в кухнята ми - блендер, кухненски робот, сокоизтисквачка или еър фрайър. Обожавам да рекламирам и хранителни продукти, които са здравословни и с изчистен състав. Надявам се един ден да рекламирам своите собствени, както вече споменах.
Има ли продукти, които не би рекламирала и защо?
Не бих рекламирама нищо, което не използвам в ежедневието си, не отговаря на идеята зад бранда ми или на самата мен. С две думи - нищо, в което не се припознавам поне на 90%.
Къде се виждаш след 10 години професионално?
10 години са наистина много време, но аз имам ясна представа за това къде искам да бъда занапред, така че ще си позволя да споделя. След 10 години ще съм развила до такава степен бранда си, че няма да разчитам на финансова подкрепа, чрез рекламиране на други, за да мога да продължавам да правя това, което правя с толкова желание. Надявам се на повече истински контакт с хората, извън онлайн пространството. Виждам се в Бали, където ще имам собствено място за ритрийти, където да работя и споделям знанията си пряко с тези хора, които наистина вярват в моята кауза и искат да бъдат здрави, щастливи и най-добрата си версия.
Ако трябва да направиш реклама на България като туристическа дестинация, какво би казала на потенциални туристи от чужбина, за да ги мотивираш да дойдат тук?
Тъй като повечето български традиционни рецепти не са веган, няма да е удачно да показвам именно тази страна, но пък бих разказала за невероятната ни природа и духа на нашата земя.
Финално - ако трябва да спечелиш нови последователи с едно изречение, кое би било то?
Не спирайте да вярвате в мечтите си и да се стремите към своето най-добро АЗ, защото само тогава, наистина няма какво да ви спре да ги реализирате!
НАЙ
Бизнесът търси строители и шивачи, предлагат им ресторантьори и икономисти
Трайната безработица намалява, но продължава да доминира в Северозапада и пограничните райони
България и инфлацията: Готова ли е страната за еврозоната?
Планираме ли смяна на работа през 2025-а
България и инфлацията: Готова ли е страната за еврозоната?
Бизнесът търси строители и шивачи, предлагат им ресторантьори и икономисти
Трайната безработица намалява, но продължава да доминира в Северозапада и пограничните райони
Планираме ли смяна на работа през 2025-а