Коментари - КФН разясни системата "бонус-малус" | Бизнес.dir.bg
назад

КФН разясни системата "бонус-малус"

Очакваме повечето водачи да са изрядни и да се възползват от отстъпките, казват от регулатора

Обратно в новината
| Редактор : Красимир Тодоров

Коментари - КФН разясни системата "бонус-малус" | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

НЯМА ТАКАВА ИДИОТИЯ

Какво е твоето умно предложение?

Шило

"...При покупка на автомобил се предвижда купувачът лесно и бързо да може да получи информация от Гаранционния фонд относно статуса на автомобила, който го интересува, и да прецени дали да купи тази кола или да иска отстъпка от цената, която да покрие разходите му за по-скъпата застраховка. Това ще бъде и допълнително утежнение за собственика на автомобил, който допуска много административни нарушения или причинява много вреди при управлението на автомобила, защото този собственик ще бъде затруднен да продаде автомобила си...." Може ли да се псува? А бе, КъФъНъ, купувам кола, щото ми трябва и конкретната ми харесва. Колата ли е вършила нарушенията бе, глупаци? За другите простотии- че щяла да се плаща от двама една кола. Ами тъпаци, сключвайте ГО на собственика по талон, а ако са двама- на двамата по равен дял. Аз, като титуляр по закон, ще си правя сметката, на кого ще я преотстъпвам. И дали ще го правя.

Шило

Ами да се сключва на името на титуляра по талон. Той да си прави сметката, ще я пхреотстъпва ли и на кого.

Проглушиха ни ушите, че нямало квалифицирани работници - не е вярно! Има неквалифицирани бизнесмени, политици, управляващи и администрация.

Шило

За простотията им, квалификация не се изисква. Затова всякаква гмеж влиза в управлението.

Шило

Пак, следвайки логиката на тъпаците на КФН, собственик на автомобил, който е системен нарушител, след отчуждаването му, ще е чист като сълза! Щото "фалоса", ще е прехвърлен на някой друг.

Както се казва в България системата за застраховане ще бъде на принципа " анус-фалос".

Шило

Направо!

Малко съм неграмотен и тъп, но ето моето предложение: 1. Гражданската да сключват само водачите 2. Гражданската да е с няколко категории, за лек, лекотоварен, товерен, тежкотаверн и т.н. Това е за определяне на сумата на застраховката. И този шофьор ще има право да кара МПС в определените категории. 3. Всичко, малуси, бониси - на водача, щетите ги правят водачите, не колите. Ако едно семейство има 1 кола, 2 ма водачи - 2 граждански, Всеки щофьор да си носи отговорнаста. Аз ако съм дял колата на някого, то този шофьор да си носи риска.

За нас бонус-м(ф)алос, за тях бонус-мегалос

Проблема е само един - много са застрахователите! Ако са 2 фирми няма да има проблем!

Шило

Ако позволите леко изменение- не е задължително да са две застраховки. Като цяло, нека да е един размер, но разделен на всички, които са по талон. Дали един, двама, трима, няма значение. В случай на застрахователно събитие, обезщетението ще бъде поето по тази полица. Независимо, че виновният ще е друг. След като съм имал неблагоразумието да го предоставя на някой, за когото знам, че е калпав шофьор, или че въобще съм я дал, нека негативите да са за мен. А, ако е поделена от няколко лица, то нека да влиза в сила тогава, когато бъде платен пълния размер.

Шило

Иначе, поздравления за виждането Ви.

Тия нормални ли са? Тук, както и в цяла Европа, застраховките са на автомобила, но бонус-малус системата засяга не просто собственика, а и водача, защото ако бъде извършено ПТП от човек, който не е вписан в застрахователната полица, самоучастието се увеличава драстично. Например мога да дам колата на сина си, но ако той, като водач под определена възраст и с по-малък стаж, предизвика ПТП, ще трябва да покрия някаква част от щетите със собствени средства (самоучастие). И това самоучастие може да достигне хиляди евро. Много повече, отколкото е бонуса на застраоването. В същото време, това, че е предизвикал ПТП се записва в "застрахователното досие" и един ден, когато си купи собствена кола, ще трябва да плаща по-висока застраховка. А "бонус" точки се събират с години застраховане без ПТП. В общи линии става дума за 13 години, за да получи човек 50% бонус. И като направиш ПТП те връщат назад, така че с години ще плащаш по-висока застраховка. Независимо дали ще си смениш колата или не. И изобщо, защо не вземат да прекопират някоя РАБОТЕЩА ЕВРОПЕЙСКА система, ами измислят глупости?! Впрочем, не знам в коя държава има съотношение 5:1 в бонус/малус системата. А родните мозъци точно това са предложили - за една и съща кола застраховката може да е от 150 до 800 лева. Ами ако е така - човек ще си продаде "инфектираната" кола извън БГ и ще си купи нов внос без малуси!

Не, ще има друг бизнес - колите, натрупали "лоши кредити" ще бъдат продавани в чужбина и ще процъфтява новия внос на стари бракми. Абе малоумие някакво планират тия от КФН.

Изказването на КФН не е вярно ! Дори застраховката да е индивидуална (демек на собственика) има измислени механизми, които се прилагат в други страни от ЕС, за предоставяне на колата на жената, тъщата, съседа или който си искате - или се вписва предварително в самата полица (и съответно цената се определя от това колко хора и с какъв профил ще я управляват) или се сключва добавък за единично събитие (инцидентно се налага да дадете колата на някой приятел примерно за ден , два, 3 седмици и тнт) и съответно си плащате за това (разбира се това може да се случи и дистанционно). И естествено, че независимо от автомобила, шофьорът си върви със своя бонус/малус , а после ако ще да смня колата и всеки ден! И още по-хубавата мярка - при достигнат определен максимален малус, компаниите имат пълното право да откажат да застраховат сответния шофьор ... и той или хваща автобуса или отива при специализиран високорисков застраховател, където не +400% а и до +1000% може да се наложи да плати, за да е застрахован (ако все още има книжка де) .

бонус -Фалус

Бонус-малос и пак фалос.

Ами сложно им е да го изкопират ... а знаеш ли колко ще им е сложно да го разберат от френски или английски. А и го има проблемът, че някой умник навремето е писал че застраховката е на автомобила ... но затова има Парламент, който може да промени това точно за седмица. Но иначе е адски вярно .

Застрховката трябва да е на водача, точка. Да не говорим, че не рябва да е задължителна, ама това е един друг въпрос. Ако не е задължителна и някой водач без ГО направи ПТП, то тогава отговаря с цялото си имущество за покриване на щетите на другото лице, и ако при доказана вина за да продължи да управлява МПС задължително вече му се налага плащане на ГО в пълен размер за настоящата година плюс задължителна ГО в пълен размер за следващата година. Това според мен е справедливо. Другото справедливо решение би било ако в семейство с 2-3 водача има един автомобил, то да се приеме семейна ГО, която пак да е индивидуална за всеки водач, но да е в по малък размер, така че сумата да не надвишава много нормалната ГО. Тогава при ПТП на някой от семейството се комбинират двете или повече полици и се изплаща щетата. Нещо като солидарно разпределение на отговорността в семейството (все пак в едно семейство може да се говори за солидарност, т.к парите така или иначе са общи). Немога да разбера, толкова ли е трудно да се измисли нещо подобно. Ако не, това доказва само едно - пълна некадърност или още по лошо, незаинтересованост и пренебрегване на интересите на хората от управляващите в името на интереса и гарантиране на печалбата на определен кръг компании.

Излиза,че държавните и общинските са освободени от "малус",ако въобще плащат нещо,защото мат'рялът е съгласен да бъде яхнат и е допуснал съществуване на агенции,пълни с откровени некадърници,а гаранционен фонд ще издава свидетелство за съдимост на МПС.

като видя политик ще го сгазя и ще викам колата е виновна,застраховката е нейна.вземети две бутала да не гази цигани и политици,понеже разликата е никаква

Не може на собственика по талон, защото собственик може да не е физическо лице, а фирма! И пак се вкарваш във филма бонус-малуса защо не е на предизвикалия катастрофа, а на фирмата.

Ето ви и друг "застрахователен" проблем, за който никой не е помислил. При кражба/тотална щета цената на автомобила се определя по "средни пазарни цени". Пазарните цени са тези, за които се продават такива автомобили. А как ще се прецени по обявите цените на автомобили с бонус ли са с малус ли са и доколко са реални? Така ще се прецакват не само "автомобилите нарушители", а и невинните пострадали като им се определя по-ниска цена от реалната за загубеното имущество.

Правим застраховката по желание. Ще се застраховат приблизително толкова хора колкото сега имат Автокаско. Шейсет, седемдесет процента от хората няма да се застраховат / както не застраховат домовете си / вярвайки че това на тях не може да се случи. Ще кажеш какво от това. Като няма застраховка ще плаща. Като те нацели на пътя някой тарикат дето дори гащите на задника му не са на негово име тогава ела пак ми говори за застраховка по желание.

Вчера гледам Големият Вожд да говори пред Европейските си братя че неможе да допускаме Европа на повече от една скорост. Днес като чета какво пишат от КФН ми се струва че искат да направят на Европа а България на няколко скорости (то не че ги има де). Значи за всеки редови гражданин който е допуснал да сгреши на пътя (Тук онези джигити които трепят наред не ги вкл.) ще му пуснат една приятна тежест до 400% , ще направят така че да не можеш да продадеш колата си (поне в рамките на България) , почти невъзможно ще направят да получиш Бонус въпреки че говорят обратното (как ще получиш бонус след като даже превишена скорост от 10 км/ч е записана като наказателни точки) и като за капак това нямало да важи за Общнски и Държавни коли?! Чакай бе значи те ще си карат както досега , може да си нарушават закона но ще си ги глобяват само по Закона за движение по пътищата и ГО без тежести т.е забележете Общински или Държавен автомобил блъка ваш близък близките ще си вземат полагаемото от Застрахователя а парите в тоя застраховател са парите на всички останали редови граждани които ще ни цуцат както си знаят. АЗ лично от сега мога да кажа на КФН че това влезе ли в сила в тоя вид ГО няма да платя повече. Аз не съм съгласен мен да ме считат за някаква друга група която УЖ е част от тая държава ама УЖ не е част от тая държава или е част само когато някой иска да вземе нещо от джоба ми. Освен това МПС-то се движи и създава нарушения само когато в него има водач. Ако вие ми покажете в общият случай как МПС се вдижи само по шътищата на българия и прави нарушения АЗ ще се съгляся с вас то да нови историята на тези нарушения. Още нещо...Застрахователите изреваха за тия обещетения и че бизнеса им ще фалира. Да ви попитам , тези застрахователи изплащат ли имуществени и неимущесрвени обещетения (щети) въз основа на превишена скорост при която не е настъпило ПТП или вие считате че при всяко превишаване на скоростта се получава винаги ПТП ? Мен си ме наказват по закона за движение по пътищата с Акт или ФИШ. Застраховането на МПС ако искате да намалите обещетенията трябва да е на база ПТП. Останалите нарушения са свързани с друг закона който вас не ви късае и там си има предвидени фиш и АКТ. Ако искат КАТ да вдигат наказанията това е едно , но на база превишена скоро да вдигате ГО без настъпило ПТП е смешно! Всички заедно с вашата пълководка Мента ВЪН!

Тези от КФН може ли да споделят 400% ГО къде има в Европа и къде в Европа с една полица се застрахова и МПС и Водач , защото историята на произшествията върви и за водач и за Мпс паралелно сякаш МПС-то само извършва нарушения докато водача спи през ноща

чета и се чуда това от дибили за дибили ли е писано и измислено?

Абсолютни глупости! Във Великобритания (която все още е част от ЕС), задължителната застраховка се сключва само на водача на автомобила, като има възможност да се добави втори водач! Най-голямо значение за размера на застраховката имат персоналните фактори като възраст и шофьорски стаж на водача (разлиакта ако си под 23 год. е страшно голяма), и дали е имал предишни нарушения. Друг фактор е мощността на автомобила. Почти всичко което пишат в тази статия е НЕВЕРНО!

lu4ka

Тази система е просто нещо, но простите неща не са за прости хора (разбирай КФН). Та значи работи така: Семейството купува автомобил ( или два), прави се една застрахователна полица за автомобил, в която се вписват водачите, които имат право да го карат. Обикновено са двама (съпрузите), защото ако има трети (някое дете или друг човек) , застраховката скача. Цената на застраховката се определя от липсата на инциденти. Глоби за паркиране, фишове за превишена скорост или говорене по телефона, не оказват влияние на цената на застраховката. И така всяка година сумата за плащане намалява. При инцидент на единия от двамата водачи, застраховката се вдига и за двамата, без значение за коя кола става дума. Застраховката е на водача, а не на колата. В България за застраховките, както и за всичко останало , искат да смъкнат по девет кожи. Няма застраховка едновременно на водача и на автомобила, като и едновременно винетка и ТОЛ. И тЕ така.

Представи си, че водач без сключена ГО отговаря с ццялото си имущество, а той няма такова ? Кой ще покрие щетите ?

И аз точно това се чудя. Защо там са вкарани нарушения които не представляват разход по обещетения на застрахователя ? Доколкото аз знам , обещетения и щети се изплащат на база протоколи от КАТ за ПТП и доказана вина на шофьор. Неразбирам защо някой ще ни наказва с по висока ГО на база нещо което се прогнозира че ще се случи ама не се е случило. Разбирам за ПТП с доказана вина , при постадали и смърт това да влиея , но пак казвам да те наказват за нещо от което не произлизат щети с по висока ГО е несериозно. За телефони, превишена скорост , минаване на червено , опасни маневри , неправилно изпреварване за всичко това си има съответни наказания по Закона за движение по пътищата.

Последният въпрос е добър. Отговорът също е добър. Но тогава в мен възниква въпроса защо със стара дата роднини "до девето коляно" могат да претендират неимуществени вреди. Съвсем скоро имаше пусната новина за 17 братовчеди прибрали по 50 хиляди лева неимуществени щети

Шило

Филмата нали има собственик, управител, изпълнителен директор?

Чисто математически, изрядните шофьори няма да има какво да покриват, след като не правят нарушения според КАТ. И би трябвало да имат много намалени премии за застрахователите, които да покриват само техническото обслужване на системата. Което се очаква да не е съществена част от парите. Но, май ще лъсне истината, че от парите за застраховка 75% отиват за безмислени офиси и големи заплати, а за щети само останалата четвърт. Към същата мисъл навеждаха и едно хлабави сметки как застрахователите прибират към милиард, а плащат 1/4 от това и вдигат шум как нямало пари.

така възниква въпроса и защо със стара дата неможе да претендираш за намаление на ГО защото си бил изряден след като в системата на КАТ пише кой има ПТП и кой няма. Друг е въпроса че искат да вкарат лекие нарушения във формирането на ГО което прави така че почти никой няма да стигне до заветните 25% намаление даже след 10 год

ммм при 300 ГО 25% намаление е 75 лв , при 400% ГО излиза 1200 лв при 300 лв Базова ГО т.е идеята е джигитие на пътя да плащат намаленията на съвестните а Застрахователя да прибира разликата. Това е нещо като двама се карат ама трети печели! Луда история това само в Булгаристаня може да се случи

Шилo

Тези мерки приличат на изгаряне на юргана, за да се отървем от бълхите. Абсолютно малоумно! А това да се наказват изрядна страна за грешката на друг, противоречи на всякакви стандарти в правото. Пълен дебилизъм и лобизъм в едно!

Няма какво да се чудите, пак ще ви прилапаме париците! Вече Законно!

Какви са тези малоумни разсянения които се дават. и цялата работа е само и само да обеснят, че не са си свършили работата в интерес на хората, а са гледали интереса на бизнеса и най вече на застрахователите. Да бяха публикували един анализ какви са наложените практики в другите държави в Европа и къде се позиционира тази систем.

еми мерси, че ми изтрихте коментара, не знам по каква причина обаче... Та за това ставаше въпрос във написаното от мен дето вече го няма. Та живи и здрави мисля да си едитна хост файла и да си ви сложа на 127.0.0.1

пропускаш факта обаче, че джигитите са мног пъти по-малко на брой от шофьорите, които ще имат бонус, съответно сметката ти издиша малко.

те не те наказват защото нещо се прогнозира че ще се случи, а защото колкото повече нарушения правиш, толкова по-рисков ставаш. по твоята логика - съгласи се, че като минеш на червено, правиш опасни маневри, говориш по телефона, шанса за птп е по-голям. съответно си по-рисков от водач, който кара нормално и спазва правилата. Също тук не се наказва на нещо в бъдещето, а на нещо, което вече се е случило - 2018 е гратис, почваш на нула и 2019 в зависимост от това колко нарушения имаш, ти се изчислява бонуса/малуса

Там системата е напълно нерегулирана - работи се на конкурентният принцип и всеки застраховател сам определя как да те вземе като застрахован. тук има регулация. Нашата система по-скоро се приближава до тази в италия(където например също го има това с прехвърлянето при продажба, макар и само за роднини) и най-вече до швейцарската

в италия има и на колата, не е само при нас

Много добър коментар, добави го в сайта им да влезе в общественото обсъждане. Браво!

Тая партия ГЕРБ ще настъпи мотиката

ти май не си чел реално наредбата а само си чул недочул нещо. всеки си носи личната отговорност. ако взема кола с повече малус, плаща малуса на колата, ако неговият е по-голям, се взима неговят. прочети наредбата и тогава коментирай

помисли малко, реално така ще си вземеш исканата и харесвана кола много по-евтино, защото иначе джигита няма да може да я продаде с такъв данък. Съответно ти имаш ниска цена и стимул да караш нормално, а той има стимул да кара нормално, за да може да продаде колата въобще на някаква цена.