Банков служител предотврати телефонна измама на възрастен клиент.

Информацията по случая беше споделена от дъщерята на клиента в профила във фейсбук на председателя на управителния съвет и главен изпълнителен директор на банката. Съобщението описва случая и поздравява служителка на банката за безпогрешната преценка и бързата реакция.

Вътрешна проверка потвърди изключително неприятния, но в случая предотвратен опит за измама срещу клиента на банката. Схемата на измамата е обаждане до възрастния човек с информация, че са необходими спешно пари за животоспасяваща операция на брат му. Той веднага отива във филиал на банка с намерението да изтегли всичките си спестявания. Точно този факт поражда съмнения в служителката. Тъй като и дъщерята на възрастния човек е клиент на филиала, служителката на банката е направила всичко необходимо, за да се свърже с нея и по този начин да предотврати измамата и с помощта и на клиентката.

Опитът за телефонна измама приключва с регистрация в полицията и запазване на спестяванията на възрастния мъж.

Това е поредният случай на предотвратяване на измама от служители на въпросната банка. На клиентите са спестени нерви, пари и неприятности. Освободен е ресурс на компетентните органи за разследване на други престъпления.

Банката съветва клиентите си при взимане на решение спешно да изтеглят потребителски кредит или спестяванията си, да споделят с банковия служител причината, да обсъдят варианти дали това е най-доброто решение за тях.

Служителите на банката, които работят с клиенти, не само, че са се сблъсквали с много случаи в своята практика, но имат на разположение и механизми за проверка и бързо уведомяване на органите на реда при съмнения за измама.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Забележка: От съображения за коректност и сигурност банките запазват в тайна самоличността на клиентите си.