Миналата седмица стана ясно, че депозитите в банките  през м. май са намалели с 12 млн. лв. За сравнение през април увеличението бе с 28 млн. лв., а предишните месеци скачаха с над 300 млн. лв.

"Ако се вгледаме в дълбочина в последните данни за банковата система ще видим, че намаляването на привлечените средства на банките се дължи основно на изтеглени от партиите пари от депозити преди провеждането на изборите", коментира Виолина Маринова, главен изпълнителен директор на Банка ДСК. Маринова добави, че размерът на депозитите има и сезонен характер - общата депозирана сума намалява през лятото и се увеличава отново през есента.

Според нея ще продължи тенденцията на ръст на депозитите.
"Данъкът върху лихвите по депозитите не променя тенденцията на ръст на вложенията на клиентите в банки", коментира още Виолина Маринова. "Този вид данък съществува в доста западноевропейски държави, според мен обаче доходите, внесени в банковата система, би трябвало да са обложени вече, така че може и да не се облагат", каза тя по повод възможността той да отпадне от следващата година.

Относно обявената от гуверньора на Централната банка тенденция ,че лихвените нива по кредитите ще се повишават в световен план, Маринова каза, че нещата са променливи и българските търговски банки ще следят внимателно тенденциите.

"Банките няма как да са много по-добре от клиентите си", каза Левон Хампарцумян, главен изпълнителен директор на УниКредит Булбанк и председател на Асоциацията на банките в България. "От тази гледна точка устойчивото развитие на икономиката и предсказуемата среда за нас са изключително важни както за всеки друг бизнес", добави той.

Васил Христов, изпълнителен директор на Първа инвестиционна банка, заяви по време на конференцията, че внедряването на нови продукти и услуги от страна на банките е пътят, по който те могат да повишат доходността си.
"Благодарение на строгите регулации на БНБ още преди 2008 г. българската банкова система остана стабилна по време на икономическата криза, но не трябва банките да се представят като "богатия", а клиентът като "бедния" и да има противопоставяне", коментира Христов. "Банките поемат тежестта на кризата заедно с клиентите си и заедно с тях търсят възможности за развитие на бизнеса", добави той.