Като част от инициативата "Месец на кибер сигурността", която се отбелязва в световен мащаб през октомври, Майкрософт представя нови данни от проучване които разкриват разпространението на онлайн измами, при които потребителят е подмамен да се свърже с фалшива техническа поддръжка, и тяхното въздействие върху потребителите (т.нар. technical support scams - измама чрез техническа поддръжка е телефонно обаждане, имейл или онлайн взаимодействие, което изглежда като да е от реномирана компания, като твърди, че компютърът на потребителя е заразен с вирус).

Според глобално изследване на компанията 3 от всеки 5 души са били изложени на техническа измама през изминалата година, като 1 от 5 жертви губи пари в следствие на подобни кибер атаки. Проучването на Майкрософт установява още, че 76% от хората съобщават за състояние на умерен до тежък стрес след взаимодействие с измамник, който може да използва студени обаждания, фалшиви реклами с изскачащи прозорци или фалшиви уебсайтове. Това е световен проблем, който се отразява на всички, дори и на технически грамотни потребители в интернет пространството, като милениълите или поколението Z.

Целта на Майкрософт инициативата е да се подпомогнат усилията към осигуряването на онлайн безопасност и сигурност чрез непрекъснато обучение на потребителите за това как да се идентифицират, избягват и да се докладват технически измами.

Потребителите намаляват излагането и загубите си от измами, които използват техническа поддръжка (technical support scams): През 2016 г. същото изследване установява, че поне 6 от всеки 10 потребители са жертви на измама, която се базира на услугите за техническа поддръжка. В тазгодишното проучване този показател намалява с 5 пункта до 49% в следствие на спад в броя на изскачащите реклами/ прозорци (т. нар. поп-ъп реклами). Измамниците най-често подмамват потребителите да изтеглят софтуер (44%) или ги насочват към конкретен уебсайт (34%). По-малко потребители съобщават, че директно губят пари в резултат на такава измами (6% през 2018 г. срещу 9% през 2016 г.).

Измамите, основани на техническа поддръжка, причиняват не само финансови загуби: Различна група потребители (8%) от директно пострадалите не търпят финансови загуби от подобни кибер атаки, но инвестират значително време и пари за проверка и ремонт на компютрите си. Комбинацията от парични и времеви загуби води до високи нива на стрес и 76% от пострадалите потребители споделят, че страдат от умерен до тежък стрес в следствие на измамата.

Потребителите стават по-подозрителни към потенциални измами: Повишеният скептицизъм и недоверието към потенциални измами, основани на услуги за техническа помощ допринасят за по-добри резултати. 75% от потребителите вярват, че е малко вероятно реномирана компания да инициира непоискани контакти, а 83% не биха се доверили на този тип комуникация. Само 41% от потребителите, които са претърпели кибер измама, биха се доверили на компании по отношение на преценката им да не продават на клиентите си ненужни услуги за поддръжка или ремонт. Над 7 от 10 потребители, които са били жертви на кибер престъпления, губят доверие в софтуерните и технологични компании, способни да ги защитят от измами с техническа поддръжка.